اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اساتید شرکت‌کننده در جشنواره ققنوس از امتیاز فرهنگی ارتقا بهره‌مند می‌شوند

دبیر کل پنجمین جشنواره ققنوس سازمان بسیج دانشجویی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اساتیدی که در جشنواره هنری دانشجویی ققنوس شرکت کنند، از امتیاز فرهنگی یک تا ۱۰ برای ارتقا بهره‌مند می‌شوند.

اساتید شرکت‌کننده در جشنواره ققنوس از امتیاز فرهنگی ارتقا بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهرداد توکلی دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی کل کشور در نشست تشریح برنامه‌های این جشنواره گفت: جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس مهمترین و تخصصی‌ترین جشنواره در حوزه دانشجویی است که متشکل از ۱۱ بخش شامل پژوهش‌های هنری، فیلم کوتاه، آوا‌ها و نوا‌های انقلابی، عکس، نشریات دانشجویی، خوشنویسی، تئاتر و نمایش، ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی، شعر و هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عضویت دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه سوره در شورای سیاست گذاری جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس تصریح کرد: پیش بینی شده تا پس از برگزاری پنجمین جشنواره  هنری و دانشجویی ققنوس دبیرخانه هر یک از بخش‌های این جشنواره در دانشگاه‌ها ایجاد شود. همچنین تلاش می‌کنیم تا این جشنواره را در سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار کنیم تا بتوانیم میزبان دانشجویان دانشگاه‌های جهان اسلام نیز باشیم.

توکلی با بیان اینکه شورای سیاست گذاری جشنواره ققنوس سال آینده با حضور دانشگاه‌های جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: عدالتخواهی دانشجویی، آسیب‌های اجتماعی، اربعین، استکبارستیزی، چهل سالگی انقلاب، ارزش‌های دفاع مقدس، فضای مجازی، دانشجو و گام دوم انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، الگوی دانشگاه تراز انقلاب، الگوی بانوی انقلابی، دستاورد‌های تمدنی جهان اسلام، محور مقاومت، نفوذ شامل نفوذ فرهنگی و اقتصادی و افول تمدنی و افول هژمونی غرب و حضور مردمی در بحران‌های طبیعی نیز از بخش‌های تخصصی پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس هستند.

وی گفت: همچنین دانشجویان رشته معماری می‌توانند آثار خود را جهت شرکت در بخش ویژه این جشنواره با عنوان دانشجو و شهر پایدار ارسال کنند.

دبیر کل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به بخش پژوهشگاه هنری جشنواره ققنوس شده و تاکنون آثار متنوعی در قالب پایان نامه، مقاله و کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا در بخش پژوهش‌های هنری جشنواره خلا‌های این بخش در کشور را جبران کنیم.

وی الگوسازی برای دانشجویان، تشکیل بانک اطلاعاتی دانشجویان هنرمند، استعدادسازی و کشف استعداد‌های هنری دانشجویان و توانمندسازی دانشجویان هنرمند را از جمله اهداف برگزاری جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس برشمرد و افزود: دانشجویان مستعدی که از طریق این جشنواره شناسایی می‌شوند به بخش‌های فرهنگی و هنری از جمله شبکه افق و دیگر بخش‌ها معرفی خواهند شد.

توکلی تصریح کرد: در حال پیگیری اکران فیلم‌ها و اجرای نمایش‌های برگزیده ارسال شده به دبیرخانه پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس در دانشگاه‌ها هم زمان با برگزاری این جشنواره هستیم.

دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه برای اولین بار نماینده دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه‌های کشور تعیین شده است، افزود: افراد مستعد و صاحبان آثار برگزیده در جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در کارگاه‌هایی که با هدف توانمندسازی افراد مستعد برگزار می‌شوند، شرکت خواهند کرد که تاکنون نیز سه کارگاه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس به مدت ۱۰ روز و تا ۵ بهمن ماه تمدید شده افزود: این جشنواره اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد.

توکلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سانحه هواپیمایی بیان کرد: بلافاصله پس از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با تصمیم شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس بخش جایزه بزرگ سردار سلیمانی به این جشنواره اضافه شد.

دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: آثار ارسال شده در بخش جبهه مقاومت هم در بخش جایزه بزرگ سردار سلیمانی و هم در بخش مختص به این آثار مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

توکلی با تاکید بر اینکه جشنواره هنری و دانشجویی افق قطعا جهانی خواهد شد، تصریح کرد: فارغ التحصیلان سال ۹۴ به بعد هم می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس ارسال کنند.

دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق نمایندگان دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه ها، دبیرخانه دائمی جشنواره واقع در سازمان بسیج دانشجویی و یا از طریق کانال‌ها و سایت‌های پیش بینی شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و حتما نیز باید کد رهگیری دریافت نمایند، چون آثار از طریق کد و بدون مشخصات افراد مورد داوری قرار می‌گیرند تا اجحافی در حق شرکت کنندگان صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی ما این است که تا اتمام مهلت ارسال آثار تعداد آثار ارسالی به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ اثر افزایش یابد، افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت دانشجویان هنرمند در بخش داوری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و هنرمندان مطرح نیز عضو هیئت داوران این جشنواره هستند.

توکلی با تاکید بر اینکه با جرات می‌توان گفت: سطح کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سطح جشنواره‌های حرفه‌ای است گفت: مثلا در بخش انیمیشن آثاری ارسال شده که از سطح بالایی برخوردار است.

دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی ابراز امیدواری کرد با شناسایی استعداد‌های فرهنگی و هنری در قالب جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بتوانیم خلا‌های انقلاب اسلامی را در این حوزه‌ها پر کنیم و استعداد‌های کشف شده را به سمت تولید آثار فاخر ملی و بین المللی هدایت سازیم.

وی گفت: همچنین با یکسری از کشور‌های جهان اسلام از جمله عراق، لبنان و سوریه رایزنی‌هایی شده تا آثار برگزیده در پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس در این کشور‌ها به نمایش گذاشته شوند.

توکلی با اشاره به آئین نامه ارتقای هیئت علمی دانشگاه‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اساتیدی که در جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس شرکت کنند از امتیاز فرهنگی یک تا ۱۰ جهت ارتقا بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با این وجود اساتیدی که در این جشنواره شرکت می‌کنند گواهی حضور دریافت می‌کنند و این اساتید می‌توانند این گواهی را در معاونت فرهنگی دانشگاه خود تاثیر داده و از امتیاز فرهنگی جهت ارتقا استفاده کنند.

دبیرکل پنجمین دوره جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: همچنین پیگیر این هستیم که گرید علمی پژوهشی یا کنفرانسی برای مقالات علمی که به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شوند، تعیین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول