اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی: آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون آید

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای دستیابی به یک سند تحول بنیادین باید از لاک خود بیرون آید و ارتباط خود را با بخش‌های اجتماعی کارآمدتر کند.

حاجی‌میرزایی: آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون آید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و همینطور استانداران برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش در شهرها، مناطق و استان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قانون شوراها در سال 1372 به تصویب رسیده و به حق، یک قانون بسیار مترقی، مهم و تأثیرگذار است که می‌تواند مشارکت گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با افزایش مشارکت جامعه در امور آموزش و پرورش شاهد هم‌افزایی و افزایش ظرفیت‌های منطقه‌ای هستیم و می‌تواند در پیشبرد اهداف اصلی ما کمک کند.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: توسعه فضاهای آموزشی، حمایت از کودکان نیازمند و تقویت تحصیلات آنها و همینطور توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از ظرفیت‌های قانون شوراهای آموزش وپرورش است.

وی خاطرنشان کرد: این قانون علی‌رغم دستاوردهای بزرگی که داشته است ولی بخشی از آن معطل مانده که باید برای بهره‌گیری از مزایای آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: توسعه مشارکت‌ها و اجرای دقیق این قانون یک امر راهبردی است و تقسیم کار باید صورت بگیرد و این تقسیم کار باعث شده است که از یکدیگر جدا شویم ولی در نهایت موجب دستیابی به موفقیت‌های پایدار می‌شود. 

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: تمام اهداف مشترک ما در حوزه توسعه می‌تواند در ذیل قانون شوراها قرار بگیرد و این موضوع موجب می‌شود وحدت نظری در بین تمامی صاحبان نظر و ارگان‌های مختلف داشته باشیم و نهایتا به توسعه پایدار برسیم.

وی با تأکید بر اینکه رکن اصلی تحول، انسان‌ها هستند، گفت: قطعا انسان‌ها همان گونه عمل می‌کنند که به آنها یاد داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: توسعه، کانون اصلی تحولات پایدار است و هر چقدر کمیت و کیفیت جامعه تحول پیدا کند مابقی دستگاه‌ها هم تحول یافته‌تر می‌شود.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: وقتی ما از یادگیری و مشارکت صحبت می‌کنیم در جستجوی یک چشم‌انداز مشترک هستیم و هیچ تحول پایداری در جامعه شکل نمی‌گیرد مگر اینکه در جریان یادگیری جامعه، تحول ایجاد شود و نقطه اتصال جامعه یادگیری است.

وی گفت:‌ آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون بیاید و با مسائل روز جامعه پیوند بخورد؛ دانش‌آموزان باید با نوآوری‌ها بیشتر آشنا شوند تا خلاقیت آنها شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: باید فضایی ایجاد شود که همه دانش‌آموزان بتوانند در دوران تحصیل فن یا مهارتی را که به جامعه مرتبط است، فرا بگیرند و این یکی از مأموریت‌های مهم و مفهومی است که رهبر معظم انقلاب و هم ریاست جمهوری نسبت به آن تاکید دارند.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش پرورش باید بر اساس قانون، اجرایی شود و ما در 70 سال گذشته برنامه‌های مختلفی را در آموزش و پرورش اجرایی کردیم که می‌توان گفت تأثیر به سزایی نداشته است چرا که هم اکنون به دنبال اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم و نهایتا ما باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و ارتباطات خود را با بخش‌های اجتماعی عمیق‌تر و کاراتر کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول