اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آزادی محکوم به قصاص پیش از اجرای حکم در ایرانشهر

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از آزادی یک محکوم به قصاص پیش از اجرای حکم در ایرانشهر خبر داد.

آزادی محکوم به قصاص پیش از اجرای حکم در ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان، محسن گل محمدی اظهار کرد: با تلاش تمامی همکاران قضایی در معاونت اجرای احکام دادسرای ایرانشهر، شوراهای حل اختلاف، دادستانی شهرستان و مساعدت و اعلام گذشت اولیای دم مقتول، اجرای حکم قصاص مربوط به فردی که مرتکب قتل شده بود و قرار بود حکم وی پس فردا صبح اجرا شود، متوقف و فرد قاتل بخشیده شد.

وی با تاکید بر اینکه در ده روز گذشته این دومین پرونده با موضوع قصاص است که با گذشت اولیا دم به سازش ختم می شود گفت: فرد بخشیده شده جوانی بوده که در سال ۱۳۹۱ و طی یک نزاع طرفینی مرتکب قتل جوان دیگری شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر ادامه داد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان انجام شده خانواده مقتول قبل از اجرای حکم قصاص، رضایت خود را اعلام و از حق قصاص خود گذشتند.

گل محمدی  بیان کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ گذشت در  جامعه است.

وی با اشاره به نتایج مثبت گذشت در جامعه گفت: گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها وارزش های حاکم بر جامعه  اسلامی و انسانی است که از سوی همگان به حکم سیره شرع و عقلا مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول