اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اینترنت پرسرعت نسل پنجم در راه ایران/سرمایه گذاری ۹۶ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی همگام بودن پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنحم نیز است.

اینترنت پرسرعت نسل پنجم در راه ایران/سرمایه گذاری ۹۶ هزار میلیارد ریالی برای  راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت

مهدی خرامش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با ورودی 420 گیگابیت یکی از توزیع‌‌کنندگان پهنای باند در کشور است.

وی، حجم پهنای باند مصرفی استان را 340 گیگا بیت اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم 420 گیگابیت پهنای ورودی به کشور از طریق استان محدودیتی در ارائه پهنای باند به اپراتورها در استان وجود ندارد و وزارت ارتباطات توانایی تامین نیاز آنها در استان را بدون محدودیت دارد.

خرامش اضافه کرد: شبکه فیبرنوری موجود در استان برای دریافت و توزیع پهنای باند بین‌المللی ورودی نزدیک به 3 هزار و 400 کیلومتر است.

وی با اشاره به بحث شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور تاکید داشت: با عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات در کشور و سرمایه‌گذاری مجمع  96 هزار میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی شاهد خودکفایی چشمگیر در شبکه‌های مخابراتی بودیم.

سرپرست اداره‌کل ICT استان متذکر شد: با این حجم سرمایه‌گذاری که 26 هزار میلیارد آن توسط دولت و 70 هزار میلیارد آن به وسیله بخش خصوصی صورت گرفته خودکفایی 70 درصدی در تولید تجهیزات ارتباطاتی حوزه ثابت، 70 درصد بخش همراه و 100 درصد در تولید تجهیزات امنیت شبکه در کشور اتفاق افتاده است.

خرامش، همگام بودن پیشرفت ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته در بخش ICT را یادآور شد و گفت: ایران همزمان با این کشورها از نسل چهار اینترانت پرسرعت استفاده می‌کند و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های همزمان با این کشورها برای استفاده از نسل پنجم نیز است.

وی از افزایش 60 درصدی در بحث اینترنت خبر داد و اشاره کرد: در اینترانت و بحث تولید محتوای داخلی نیز رشد 400 درصدی در کشور اتفاق افتاده که این امر زمینه را برای کاهش 50 درصدی ترافیک داخلی و 75 درصد در پیام‌رسان‌های داخلی ترافیک کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسوول استان در حوزه ارتباطات، تفاهم‌نامه تجهیز و راه‌اندازی پارک اقتصادی دیجیتالی در آذربایجان‌شرقی همزمان با چهار استان کشور و با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه بازارهای ICT استان‌صورت گرفته است.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول