اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری استان مرکزی ارسال شده است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری ارسال شده که بیشتر شکایات مربوط به تخریب‌های سیاسی است که به دادسراها ارجاع شده است.

۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری استان مرکزی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی ظهر امروز در نشست ستاد  پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: همه باید تابع قانون باشند، قانون راهکارهایی برای اعتراض و شکایات داوطلبین مشخص کرده و نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها از طریق شورای نگهبان اعلام خواهد شد.
وی افزود: در صورت تایید شورای نگهبان تمامی دستگاه‌های حاکمیتی (اجرا و نظارت ) مکلفند زمینه را برای رقابت صحیح داوطلبین انتخابات فراهم کنند تا مردم هم بتوانند آزادانه و بدون شائبه تخریبی و مباحث جناحی، نماینده اصلح خود را انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام داوطلبین، هیات‌های اجرایی نسبت به تایید صلاحیت‌ها ورود کردند گفت: تعدادی از داوطلبین رد صلاحیت شده سعی کردند شبهه و ابهام ایجاد کنند تا به روشی تاییدیه صلاحیت خود را اخذ کنند.

عبدالهی ادامه داد: در مرحله دوم، تایید و رد صلاحیت‌ها از مرجع هیات اجرایی مرکزی نظارت شورای نگهبان صادر شده که در این مرحله نیز برخی داوطلبین رد صلاحیت شده تبلیغات منفی را آغاز کردند تا از این طریق و با پافشاری‌های سیاسی تاییدیه خود را بگیرند.
وی تصریح کرد: در استان مرکزی نیز تعدادی از داوطلبین که رد صلاحیت شدند در قالب جرائم سیاسی مربوط به انتخابات جوسازی می‌کنند که با اعلام نظر هیات مرکزی نظارت از طریق شورای نگهبان در حال پیگیری و انجام است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه تا یازدهم بهمن ماه تاییدیه نهایی صلاحیت کاندیداها از طریق شورای نگهبان صورت می‌گیرد،گفت: این مرحله بسیار مهم و تاثیرگذار است چرا که تمام داوطلبانی که توسط هیات‌های مرکزی و اجرایی تایید شدند با اظهار نظر شورای نگهبان ممکن است دوباره رد صلاحیت شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که اعلام شکایت کردند در مرحله رسیدگی در شورای نگهبان نظر قطعی اعلام می‌شود‌.

رصد فضای مجازی با قوت بیشتری انجام می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به مصوبات گفت: در این نشست مصوب شد شهرداری نسبت به تعیین یک بخشنامه در خصوص اماکن تبلیغاتی اقدامات ویژه‌ای انجام دهد و همچنین پلیس راهور نیز نسبت به گره‌های ترافیکی در روزهای تبلیغات مجاز، راهکارهایی را پیش بینی کند و در کمیته حقوقی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

 

محسن خیرمند تاکید کرد: رصد فضای مجازی با قوت بیشتری انجام می‌شود، در حال تدوین مباحثی با محوریت اطلاع رسانی نسبت به آگاه سازی مردم و نحوه شناخت داوطلبین معتبر و حضور حداکثری مردم هستیم.
وی افزود: پست‌های برق، صندوق پستی و تابلوهای راهنمایی رانندگی است جزء اماکن ممنوعه است و نصب تبلیغات جرم محسوب می‌شود.
خیرمند تصریح کرد: شهرداری باید اماکن مجازی برای تبلیغات معرفی کند تا به سیما و منظر شهری خدشه‌ای وارد نشود.
وی با بیان اینکه هیات‌های بازرسی در تمام فرمانداری‌ها تشکیل شده است، گفت: ستادهای پیشگیری در شهرستان‌ها نیز فعال است علاوه بر آن هم می‌توان تخلفات را به مرکز دبیرخانه با شماره تلفن ۳۳۴۱۸۹۰۵ اعلام کرد و همچنین در  سامانه سجام تخلفات اعلام شود تا در مرکز و تهران نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

اختصاص ۱۶ هزار مترمربع فضای تبلیغی برای تبلیغات کاغذی

شهردار اراک نیز از اختصاص ۱۶ هزار متر مربع فضای تبلیغی برای تبلیغات کاغذی داوطلبان خبر داد و گفت:  بنرهایی با ابعاد ۵۰۰ تا ۲ هزار مترمربع برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.

محمدکریم شفیعی افزود: این بنرها در میادین، خیابان‌های اصلی شهر اراک و کنار مساجد پیش‌بینی ‌می‌شوند.

 نصب پوستر بر  بدنه خودروها ممنوع

رئیس پلیس راهور استان مرکزی نیز از ممنوع بودن نصب پوستر بر  بدنه خودروها خبر داد و گفت: در صورت مشاهده خودروها 300 هزار ریال جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول