اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دست سودجویان از زمین‌ میلیاردی «ناهارخوران» گرگان کوتاه شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی گلستان، حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان به پایان رسید.

دست سودجویان از زمین‌ میلیاردی «ناهارخوران» گرگان کوتاه شد

به گزارش خبرگزاریر فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از سال گذشته به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی و بررسی اسناد، 90 هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهر گرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.
وی تصریح کرد: این اراضی شامل زمین‌های منتهی به «صیاد شیرازی»، «شهرک دخانیات»، «فرهنگشهر»، میناگل»، «شهرک سروش» و «اراضی سروش» به سمت «ناهارخوران» و «پل سید مسعود» تا میدان «ناهارخوران گرگان» را شامل می‌شود.
هاشمیان افزود: قبلا این زمین‌ها سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست‌اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده‌ایم  زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته‌اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد، اقدام کنند.

* گام دوم،  بررسی اراضی  منطقه جنگلی «النگدره» گرگان
هاشمیان افزود: تاکنون منابع طبیعی برای ابطال هشت فقره سند به دادگستری دادخواست ارائه کرده است که فقط دو فقره آن در «شهرک سروش» و «فرهنگ‌شهر» هرکدام یک و نیم هکتاری هستند و میلیاردها تومان ارزش دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی «النگدره» نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است تا راه دست‌اندازی سودجویان به اراضی این منطقه نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول