اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود دارو نداریم/ توزیع ماهیانه داروهای خاص

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کمبود دارو در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: تنها چند قلم دارو بنا بر تصمیم وزارت بهداشت به‌صورت ماهانه در بین بیماران توزیع می‌شود.

کمبود دارو نداریم/ توزیع ماهیانه داروهای خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدت‌هاست موضوع کمبود برخی از داروهای خاص مانند انسولین و وارفارین دغدغه برخی از بیمارانی شده که این داروها برای آنان حیاتی هستند و توزیع سهمیه‌ای داروهای خاص موجب نگرانی بیماران شده است.

برخی داروها علی‌رغم دستور پزشک تا سقفی که مشخص شده توسط داروخانه‌ها ارائه می‌شود و برای تهیه دارو به اندازه تجویز پزشک باید یا دو نسخه از همان دارو تجویز شود و یا از استان‌های همجوار تهیه شود.

در زیر اظهارات معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آمده که تضمین داده کمبود دارو نداریم و بیماران نگران نباشند.

رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه کمبود دارو در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: تنها چند قلم دارو بنا بر تصمیم وزارت بهداشت به‌صورت سهمیه‌ای و به‌صورت ماهانه در بین بیماران توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: انسولین قلمی  و برخی از داروهای بیماران سرطانی شامل این سهمیه‌بندی ماهانه دارویی است.

وی ادامه داد: این سهمیه‌بندی و توزیع ماهانه دارو تعدادی از داروها تنها مختص چهارمحال و بختیاری نیست و در سایر مناطق کشور نیز اعمال می‌شود تا مشکل تأمین این داروها به‌طور کامل مرتفع شود.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول