اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ملبس شدن ۷۰ نفر از اساتید دانشگاهی به لباس خدمت افتخاری حضرت عبدالعظیم(ع)

هفتاد نفر از اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن دیدار با آیت الله محمدی ری شهری به لباس خدمت افتخاری این بارگاه ملکوتی ملبس شدند.

ملبس شدن ۷۰ نفر از اساتید دانشگاهی به لباس خدمت افتخاری حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در دیدار با هفتاد نفر از اساتید برجسته دانشگاه که خادم افتخاری این آستان مقدس شدند، اظهار داشت: حضرت سیدالکریم(ع) بزرگواری که توفیق خدمتگزاری به آن برای همه ما حاصل شده، از بزرگان خاندان رسالت(ع) است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خدمت به حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: برکات خدمتگزاری در این مکان مقدس از تمامی مسؤولیت‌هایی که در این نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌ام بیشتر بوده است و امروز این توفیق برای شما اساتید دانشگاه حاصل شده و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به جایگاه والای امامزادگان این آستان اشاره کرد و افزود: در میان امامزادگان تنها امامزاده‌ای که طبق آنچه از امام هادی(ع) نقل شده زیارتش برابر با زیارت سیدالشهداء(ع) به شمار می‌آید، حضرت عبدالعظیم(ع) است.

آیت الله ری شهری با یادآوری تأسیس دارالحدیث، دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث، هدف را احیاء امر اهل بیت(ع) و کمک به زمینه‌سازی فرهنگی حکومت جهانی اسلام و نشر آثار اهل بیت(ع) و رساندن پیام این خاندان به جهانیان دانست.

وی با بیان اینکه طبق روایات، محبت و ارتباط با اهل بیت(ع) آثار فراوانی دارد، تصریح کرد: یکی از آثار آن زمانی ظاهر می‌شود که انسان مؤمن از این دنیا رخت برمی بندد و هنگام ورود به عالم برزخ وقتی که پیامبر و ارواح پاک اهل بیت را زیارت و با بشارت آن‌ها، مؤمن با عشق و علاقه جان می‌دهد و علاقه‌ای بر بقاء در دنیا ندارد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اضافه کرد: در میان علماء و محبین اهل بیت(ع) که ارتباط عمیقی با خاندان رسالت(ع) داشته‌اند، متعدد دیده شده که در هنگام مرگ و عروج به عالم آخرت، اهل بیت به دیدار ایشان آمده‌اند که این نشان از جایگاه والای عشق و محبت به این خاندان الهی است.

آیت الله ری شهری با بیان اهمیت خدمتگزاری به این بارگاه ملکوتی، توفیق خدمت به این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع) را موجب برکت زندگی انسان عنوان کرد.

وی یادآور شد: اساتید دانشگاهی در حوزه تخصصی خود با نیت خدمت به حضرت عبدالعظیم(ع) و جد غریب ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) بخشی از خدمات خود را به نام خدمتگزار این آستان ارائه کنند و در این مسیر ما هدفی جز کسب رضای خداوند و خاندان رسالت(ع) نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه برنامه خدمت افتخاری اساتید دانشگاه علم و صنعت را به عنوان الگوی اولیه برشمرد و ابراز امیدواری کرد برای سایر دانشگاه‌های کشور نیز تعمیم داده شود.

آیت الله ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق بیان مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه که باید قطب فرهنگی شوند، بی‌شک خدمت به مردم با نام اهل بیت(ع) موجبات تحقق این هدف مهم را فراهم می‌آورد.

به گزارش فارس، هفتاد نفر از اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و ملبس به لباس خدمت افتخاری به این بارگاه ملکوتی، با آیت الله محمدی ری شهری دیدار کردند که در میان این اساتید، ۱۱ نفر از بانوان چهره‌های برجسته علمی واجرائی هم‌چون معاون وزیر علوم و تحقیقات، رئیس دانشگاه علم و صنعت، مدیران ستادی دانشگاه، روسای تعدادی از دانشکده‌ها، جمعی از اساتید پژوهشگر برتر دانشگاه و عده‌ای از دانشمندان برتر حضور دارند.

در پایان این مراسم احکام خدمت افتخاری در آستان مقدس توسط آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به اساتید و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اعطاء شد و در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله ری شهری اقامه شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول