اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان به احتمال الحاق «دره اردن» واکنش نشان داد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات رؤسای حزب لیکود و ائتلاف آبی‌و سفید در مورد دره اردن و شمال کرانه باختری واکنش نشان داد.

تشکیلات خودگردان به احتمال الحاق «دره اردن» واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» اظهارات دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی در مورد کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این‌گونه اظهارات و تصمیمات بعدی می‌تواند پیامدهای وخیمی در سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

این تشکیلات شامگاه سه‌شنبه (یکم بهمن) در بیانیه‌ای به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، نخست‌وزیر و رئیس ائتلاف آبی و سفید در مورد دره اردن (غور الاردن) و دریای مرده (بحر المیت) واکنش نشان داد و گفت که اظهارات آن‌ها باعث تضعیف معاهده صلح بین این تشکیلات و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نتانیاهو و بنی‌گانتز رؤسای دو حزب رقیب در انتخابات پارلمانی امروز گفتند که در صورت پیروزی در انتخابات دوم مارس (۱۲ اسفند) دره اردن و شمال دریای مرده را به قلمرو رژیم صهیونیستی ملحق خواهند کرد. سازمان ملل هرگونه شهرک‌سازی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند.

نتانیاهو و گانتز که در دو انتخابات گذشته موفق به کسب آرای اکثریت نشده‌اند و حاضر به تشکیل کابینه ائتلافی نشده‌اند. از این رو تلاش می‌کنند با دادن وعده‌هایی چون انضمام دره اردن و شمال بحر المیت و اشغال رسمی آن، آرای بیشتری را در سبد خود داشته باشند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول