اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شاهد برقراری ارتباط دانشگاه با محیط کار و صنعت هستیم

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه ارتباط بین صنایع و بخش تولید یک بحث جدی است، گفت: در بخش صنعت بخش‌های علمی زیادی وجود دارد که دانشگاه‌ها توانسته‌اند ارتباط ویژه‌ای با صنایع داشته باشند.

شاهد برقراری ارتباط دانشگاه با محیط کار و صنعت هستیم

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه عدم ارتباط دانشگاه و صنعت در همه بخش‌ها دیده نمی‌شود، گفت:حدود ۱۳-۱۲ سال است که مقام معظم رهبری نام سال را برمبنای اقتصاد نامگذاری می‌کنند. 

* برقراری ارتباط بین صنایع و بخش تولید

 وی یکی از بحث‌های جدی را ارتباط بین صنایع و بخش تولید دانست و افزود: در بخش تولید با صنایعی مانند کشاورزی و خدمات دیگری روبرو هستیم و در بخش صنعت تحقیق،‌ توسعه و بخش‌های علمی وجود دارد و دانشگاه‌ها توانسته‌اند به توصیه مقام معظم رهبری ارتباط ویژه‌ای با صنایع داشته باشند. 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: متاسفانه دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد و ... در فضای تحقیق و توسعه صنایع فعال نیستند و این می‌تواند یک آسیب بزرگ برای کشور باشد. زمانی که دانشجو با محیط‌کاری صنعتی در ارتباط نیست و فقط دروس تئوری خوانده است بعد از فارغ‌التحصیل که با محیط صنعت مواجه می‌شود به دلیل اینکه فقط در فضای تئوری دانشگاه بوده با مشکل عدیده‌ای مواجه می‌‌شود. 

* شاهد برقراری ارتباط دانشگاه با محیط کار و صنعت هستیم

کولیوند در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان ارتباط دانشجو با محیط کار و صنعت را برقرار کرد،یادآور شد: در این رابطه به سازوکار نیاز داریم و مجلس می‌تواند قاعده و قانون این کار را پایه‌گذاری کند همچنین وزارت علوم نیز می‌تواند ۱۵-۱۰ واحد درسی عملی در فضای آموزشی قرار دهد تا دانشجو بتواند ارتباط خوبی با محیط کار و صنعت برقرار کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول