اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان قطب سوم تولید تجهیزات پزشکی کشور

معاون غذا و‌ داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان سومین قطب تولید تجهیزات پزشکی کشور است و امیدواریم بتوانیم اصفهان را در چند سال آینده به قطب اول کشور تبدیل کنیم زیرا اصفهان این قابلیت را دارد.

اصفهان قطب سوم تولید تجهیزات پزشکی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارو عصر امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

حیدرعلی عابدی در این مراسم اظهار داشت: تولیدات شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای سلامت مردم است که این کار بسیار ارزشمند است؛ کشور غنی و ثروتمندی هستیم  که سبب شده است که برخی کشورهای استعمارگر چشم طمع داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: همین می‌شود که آمریکا کار دست به اقدام جنایتکارانه زنگد و بهترین سردار ما را بزدلانه ترور کرد تا از این مسیر سیاست‌های خودش را اجرا کند.

وی تصریح کرد: به خاطر همین باید به اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبری است باز گردیم اما باید همه ارکان نظام به این کلمه اعتقاد داشته باشند و تولیدکنندگان واقعا حمایت شود؛ واردات برای برخی سودجویان مفید است،‌ به خاطر همین به سمت تولید‌کنندگان داخلی نمی‌روند.

عابدی همچنین بیان داشت: نباید اقتصاد مقاومتی را به زبان بیاوریم اما در عمل به اقتصاد کشور ضربه بزنیم، دولت باید قدم موثری برای کمک به تولید‌کنندگان بردارد.

320 میلیارد تومان هزینه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ابوالفضل اصلانی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: ارزش بازار تجهیزات پزشکی حدود 2 میلیارد دلار است البته این عدد در حوزه دارو یک و نیم میلیارد دلار است که 40 درصد آن از ارزش تولیدات داخلی است و متاسفانه 60 درصد واردات داریم؛ در منطقه 7 کشور و استان اصفهان در آن حضور دارد 70 شرکت تولیدی و 20 شرکت دانش‌بنیان داریم.

معاون غذا و‌ داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اصفهان سومین قطب تولید تجهیزات پزشکی کشور است و امیدواریم بتوانیم اصفهان را در چند سال آینده به قطب اول کشور تبدیل کنیم زیرا اصفهان این قابلیت را دارد.

وی تصریح کرد: هزینه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه تجهیزات پزشکی اصفهان در سال 96 حدود 150 میلیارد تومان بوده است، این مبلغ در سال 97 به 200 میلیارد تومان رسیده است و فکر می‌کنم این عدد در سال جاری به 320 میلیارد تومان برسد؛ بیمارستان‌های ما باید نیازشان را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند اما تجهیزات پزشکی باید کیفیت لازم را داشته باشد.

اصلانی با بیان این‌که در حوزه دارو و شرکت توزیع‌کننده کشوری داریم، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی این توزیع‌کننده‌ها وجود ندارد، در اصفهان حدود 600 شرکت صنفی داریم که 400 شرکت در سایت آی مد ثبت نشده‌اند؛ می‌توانیم کارهای بزرگی را در این حوزه انجام دهیم اما باید بخش‌های خاصی را برای تجهیزات پزشکی در نظر بگیریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان در مورد وضعیت شیر نیز خاطر‌نشان کرد: استانداردهای ما از کشور آمریکا هم سخت گیرانه‌تر است، شیر های تولیدی کارخانجات اصفهان از اروپا هم وضعیت بهتری دارد.

یک و نیم میلیون؛ تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان اصفهان

حسین بانک هم‌ در این نشست خبری اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت با حدود 40 میلیون بیمه شده یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور است؛ حدود 15 میلیارد تومان هزینه درمان است که 30 درصد آن مربوط به هزینه‌های دارویی و 10 درصد مربوط به تجهیزات پزشکی است و کوشش های زیادی را برای سلامت جامعه متعهد شده است.

مدیر کل سازمان بیمه سلامت استان اصفهان افزود: افرادی که از هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که حدود 80 درصد بیمه شدگان ما رایگان بیمه شده‌اند، فقط کارمندان دولت هستند یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان سالیانه حدود 700 میلیارد تومان هزینه داریم که حدود 200 میلیارد تومان آن هزینه‌های دارویی است، همچنین در استان اصفهان یک میلیون و 600 هزار بیمه شده داریم.

بانک با اشاره به این‌که حدود 950 داروخانه طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: گستردگی سازمان سلامت می‌طلبند فعالان تجهیزات و دارو اشتیاق بیشتری در نوآوری داشته باشند تا بتوانیم حداکثر تلاشمان را داشته باشیم؛ فکر می‌کنم در بخش داروهای جدید و گران‌قیمت جای کار زیادی داشته باشیم البته هر روز پیشرفت را شاهد بوده و کارهای بسیار خوبی که در مورد داروی انجام می‌شود، هستیم.

انتهای پیام/63090/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول