اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من|موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی‌ها باشد/وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات نیاز به مجلات خارجی را کم می‌کند

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات در کشور وجود داشته باشد نیازی به چاپ مقالات در خارج کمتر می‌شود. البته باید موضوعات کاربردی و برای رفع نیاز‌های کشور‌ باشد.

فارس من|موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی‌ها باشد/وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات نیاز به مجلات خارجی را کم می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی از کاربران فارس در سامانه فارس من پرسیده اند که «لزوم تعیین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری» بررسی شود.

در آخرین پیگیری از این موضوع، سید حسن صدوق رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز آمایش دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌گفت:مساله ISI را هر چند مدت یکبار مطرح می‌کنند. در حالی که باید مقاله به طور طبیعی از رساله و کار تحقیقی استخراج شود.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: برخی از استاد راهنما‌ها زمانی که دانشجو می‌خواهد  از پروپوزال دفاع کند به دنبال این هستند که از این موضوع، مقاله استخراج می‌شود یا خیر؟ مقاله باید خودش از رساله استخراج شود. نه اینکه سوژه را به ‌گونه‌ای انتخاب کنیم که مقاله استخراج شده از آن مورد پسند خارجی‌ها باشد.

*موضوعات مقاله‌ای که مورد توجه ISI و Scopus باشد برای ما ملاک نیست

صدوق در ادامه با یادآور شدن این نکته که دانشجویان موضوعاتی را انتخاب می‌کنند که مورد توجه ISI و Scopus باشد در حالی که برای ما ملاک نیست، یادآور شد: راه تقلب باز شده است و مقالات را به صورت پولی چاپ می‌کنند همان طور که پول می‌گیرند مقالات ISI می‌نویسند.

*مراجع داخلی خوب در کشور باشد نیازی به چاپ مقالات در خارج کمتر می‌شود

وی در پایان گفت: اگر مراجع داخلی خوب در کشور باشد نیازی به چاپ مقالات در خارج کمتر می‌شود. البته باید موضوعات کاربردی و در جهت رفع نیاز‌های کشور‌ باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول