اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیمارستان‌های هرمزگان با کمبود پرستار مواجه هستند

معاون مراقبت پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از کمبودهای مهم در بیمارستان های هرمزگان را کمبود نیروی پرستار و نیروی متخصص عنوان کرد.

بیمارستان‌های هرمزگان با کمبود پرستار مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مریم حضرتی در بازدید از بیمارستان‌های مناطق سیل‌زده شرقی استان هرمزگان اظهار کرد: میانگین کشوری نسبت پرستار به تخت ۱.۸ دهم هست که این میانگین در میناب حدود نیم دهم درصد هست و گروههای پرستاری در این بیمارستان با ایثار و فداکاری خدمات قابل قبولی را به بیماران ارایه می‌دهند.

وی افزود: البته کمبود شدید نیروی گروه‌های پرستاری تنها مختص هرمزگان نیست و ما در بسیاری از مناطق با این کمبود مواجه هستیم.

معاون مراقبت پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگرچه امسال ۹ هزار پرستار در مرحله جذب هستند اما این موضوع تنها یک دهم نیاز ما را در مراکز درمانی تامین می‌کند.

حضرتی یکی از مشکلات بیمارستان میناب را نبود اصلاح ساختار دانست و گفت:  این بیمارستان در ساختار با ۱۱۶ تخت شناخته می‌شود در حالی که حدود ۳۰۰ تخت فعال دارد و این ‌موضوع باعث شده که کمبود نیروی پرستار در آن کاملا ملموس باشد و برای تامین نیرو حتما باید ساختار آن تغییر کند.

وی یکی از مهمترین نیاز بخشهای درمانی مناطق محروم را نیروی پرستار عنوان کرد و گفت: از همین رو باید خدمات پرستاری در این مناطق توسعه یابد.

معاون مراقبت پرستاری وزیر بهداشت، یکی از مشکلات پرستاران در مناطق محروم و کم برخودار را نبود واحدهای اقامتی مناسب دانست و افزود: متاسفانه در بیمارستان بشاگرد مراکز اقامتی پرستاری و سایر گروهها در داخل بخش‌ها تامین شده و اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: همین وضعیت در برخی بیمارستانهای مناطق محروم دیگر کشور نیز وجود دارد که ماندگاری پرستار در این مناطق را سخت می‌کند.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی شامل کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک های پوست، چشم و دندانپزشکی و پنج بیمارستان خصوصی و نیمه خصوصی نیز در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول