اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پشت پرده ممانعت از اکران «اختاپوس»/ غلبه فشارها این بار در اصفهان+تصویر

روز گذشته با فشار یکی از گروه‌های خودروساز اکران مستند «اختاپوس» در دانشگاه علمی کاربردی امام صادق(ع) اصفهان لغو شد اما به صورت مردمی و با پیگیری گروهی از جوانان در مکانی خصوصی اکران شد.

پشت پرده ممانعت از اکران «اختاپوس»/ غلبه فشارها این بار در اصفهان+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست اکران و تحلیل مستند «اختاپوس» با موضوع «مافیای خودرو» از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمای حوزه هنری بنا بود عصر دیروز ۳ بهمن ماه ساعت ۱۵ با سخنرانی حمیدرضا فولادگر نمانیده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مهدی طغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در تالار دانشگاه علمی کاربردی امام صادق(ع) برگزار شود که به دلیل فشار گروه‌های خودروساز لغو شد.

بنا بر این گزارش، به دلیل پیگیری برخی از خودروسازهای مطرح شده در این مستند و فشار برخی مسؤولان از اکران عمومی آن جلوگیری شد. این مستند به کارگردانی مهدی انصاری است و جدیدترین اثر مرکز مستند سوره با همکاری اندیشکده یقین است که به بررسی موضوع مافیای صنعت خودرو از ابتدای انقلاب تا امروز می‌پردازد.

پیش از این نیز، مراسم رونمایی از مستند «اختاپوس» با موضوع «مافیای خودرو» از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمای حوزه هنری که بنا بود چهارشنبه ۴ دی ساعت ۱۸ با سخنرانی حسن عباسی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود به دلیل بازداشت «مهدی انصاری» کارگردان مستند، لغو شده بود.

 

از دیگر عوامل این مستند می‌توان به گروه فرهنگی هنری فواد به عنوان مجری طرح، روح اله قاسمی تدوینگر، مهرداد خانی مدیر تولید، حسین ابراهیمی ترکیب و طراحی صدا، سعید فرجی، میثم صبوحی، علی کریمی به عنوان تصویربرداران اشاره کرد.

مهدی شاکران، سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این باره اظهار کرد: مستند اختاپوس، مستندی پیرامون خودروسازی و خودروسازان است و مشخصاً به شرکت کروز که یکی از شرکت‌های سازنده قطعات است هم می‌پردازد.

وی ادامه داد: پیرامون محتوای این مستند قضاوتی انجام نمی‌دهم و در جلسه اکران هم نقطه نظرات شخصی افراد در مورد مستند بیان شده و اکران این مستند تنها به عنوان یک دیدگاه مطرح شد.

شاکران تصریح داشت: یک ویژه‌برنامه و یا همان سلسله جلساتی تحت عنوان ویترین در جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان وجود دارد که هر دوماه یک بار به اکران و نقد مستندات گوناگون در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌پردازد که برای نمونه می‌توان به مستند ترور سرچشمه با موضوع ترور شهید بهشتی، مستند ۴۲۰۰ که موضوع آن دلار ۴هزار و ۲۰۰ تومانی بود اشاره کرد و مستند اختاپوس  سومین کاری بود که با حضور حمیدرضا فولادگر و مهدی طغیانی، از اساتید اقتصاد دانشگاه اصفهان اکران می‌شد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان افزود: برای اکران دیروز، سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی کارگران هماهنگ شده بود اما این مستند یک شاکی خصوص دارد که همان شرکت کروز است و معتقد است که این مستند در حق آن‌ها بی‌عدالتی کرده است به طوری که امروز صبح با ما تماس داشتند تا مستند اکران نشود و حتی ابتدا امر گفتند که این مستند توقیف شده است و نباید اکران شود و ما هم از آن‌ها سند و مدرک خواستیم که نتوانستند مدرکی دال بر این موضوع به ما ارائه دهند چراکه این شرکت تا الآن فقط شکایت کرده و هنوز نتوانسته اتهامی را ثابت کند از این رو مستند اجازه بخش و اکران را دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کروز از طریق حراست دانشگاه علمی و کاربردی امام صادق(ع) اقدام کرده بودند و حراست دانشگاه نه به خاطر مسأله توقیف بودن بلکه به خاطر مشکلات احتمالی مانع پخش این مستند در دانشگاه شدند که در نهایت این مستند در مکانی دیگر با حضور مهمانان و همچنین ۱۵۰ نفر مخاطب اکران شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول