اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

میزان خسارات سیل سیستان و بلوچستان بیش از ۳ هزار میلیارد است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: میزان خسارات سیل اخیر سیستان و بلوچستان حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

میزان خسارات سیل سیستان و بلوچستان بیش از ۳ هزار میلیارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه  در سیستان و بلوچستان،
آیت الله مصطفی محامی اظهار داشت: روزهای گذشته برای مردم ما بسیار غمگین بود که در راس آن شهادت سپهبد سلیمانی و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: بارش باران در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش بینی بود و حتی به بیش از ۲۰۰ میلیمتر نیز در برخی نقاط رسید که این حجم بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در سیل خوزستان و لرستان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده بود و این سیل استان سیستان و بلوچستان بی سابقه در استان و کشور بود و حتی ارتفاع آب در برخی نقاط به ۸ متر هم رسید.

امام جمعه زاهدان گفت: خسارات زیادی به استان و مردم ما در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساخت، منازل و ... وارد شده که میزان خسارات سیل اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

آیت الله محامی تاکید کرد: همانگونه که مصیبت شهادت سردار سلیمانی برکاتی از جمله وحدت را در کشور به همراه داشت مصیبت سیل نیز موجب برکاتی از جمله پایان خشکسالی بیست ساله استان شد و سدهای استان پر و لبریز شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و پیام ایشان موجب توجه تمام کشور به استان سیستان و بلوچستان و افراد مختلف همچون سران قوا، فرماندهان نظامی، وزرا، رئیسان سازمان های مختلف، آستان قدس و ... تز سراسر کشور پای کار آمدند و ما شاهد یک وحدت فراگیر در کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان بودیم.

وی تاکید کرد: اکنون به حمدالله مسیرهای روستا ها باز شده و برق آن ها وصل می باشد و خدمت رسانی در روزهای ابتدایی که با بالگرد انجام می شد اکنون با باز شدن راه ها به صورت زمینی انجام می شود.

انتهای پیام/3139/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول