اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بودجه فرهنگی شهرداری زنجان باید 25 میلیارد تومان باشد

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه نظر بنده این است که از 550 میلیارد تومان حداقل 5 درصد باید به بودجه فرهنگی اختصاص یابد، گفت: اگر این بودجه را تقسیم بر 100 کنیم، بودجه فرهنگی تقریبا باید 25 میلیارد تومان شود.

بودجه فرهنگی شهرداری زنجان باید 25 میلیارد تومان باشد

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نظر شخصی بنده این است که بودجه 10 میلیارد تومان برای امور فرهنگی شهرداری زنجان بسیار کم است و بارها شاهد این بودیم که بزرگان درباره توجه و توصیه به فرهنگ تأکید کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امسال یک بخش بسیار کوچکی به بخش فرهنگی اختصاص یافت که حدود یک میلیارد تومان بود، اضافه کرد: مابقی یعنی 6 میلیارد و 100 میلیون تومان از این ردیف بودجه به زیر ساخت‌های فرهنگی مثل خرید کاروانسراها اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مشخص بود که بودجه با این وضعیت دچار مشکل خواهد شد، افزود: البته بودجه حوزه فرهنگ یک بار اصلاح و یک و نیم میلیارد اضافه شد و بازهم تمام شده و رئیس سازمان درخواست 850 میلیون تومان را کردند که نظر شخصی بنده این بود که عدد خیلی کم است.

راشاد با اشاره به اینکه برخی به انضباط مالی تأکید دارند در صورتی که گستره فعالیت‌های فرهنگی نیز زیاد است که باید به آنها توجه ویژه شود، گفت: به عقیده بنده به بسیاری از فرهنگسراها بی‌توجهی شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه این عیب است که به بهانه‌های مختلف بودجه کم شود، اضافه کرد: در شورای قبل نیز برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اجرا می‌شد و هیچگاه بودجه فرهنگی کمتر از 5 میلیارد تومان نداشتیم و حتی به 8 میلیارد تومان هم رسیده بود و اینکه امسال این بودجه به این مبلغ رسیده است یک نقصیه بزرگ برای شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه نظر بنده این است که از 550 میلیارد تومان حداقل 5 درصد باید به بودجه فرهنگی اختصاص یابد، گفت: اگر این بودجه را تقسیم بر 100 کنیم، بودجه فرهنگی تقریبا باید 25 میلیارد تومان شود.

راشاد تصریح کرد: امیدواریم با کمک اصحاب رسانه و متولیان، بودجه فرهنگی را که اتفاقا مظلوم هم است، به رقم خوبی در سال آینده برسد و علت نیز این است که اصحاب فرهنگ مظلوم هستند و باید به آنها کمک شود واین دوام و قوام انقلاب مربوط به فرهنگ است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول