اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سیلی که از اصفهان روانه سیستان و بلوچستان شد؛ این بار با چاشنی مهربانی در «آهوران چانف»

سیل منطقه سیستان و بلوچستان فرصتی شد تا بار دیگر این حضور پرمهر مردم ایران همچون گذشته جلوه‌ای درخشان به خود بگیرد؛ اصفهانی‌ها هم که در کارهای خیر همواره پیشتاز بوده‌اند، در اولین دقایق حضور خود را در سیستان به ثبت رساندند.

سیلی که از اصفهان روانه سیستان و بلوچستان شد؛ این بار با چاشنی مهربانی در «آهوران چانف»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیربازی است که مردم نوع‌دوست ایران بر این باور رسیده‌اند که هیچ‌گاه در شرایط سخت هم‌وطنان خود را تنها نگذارند و یاریگر هم در حوادث باشند؛ از کرمانشاه و منجیل و بم گرفته تا همین حوالی، در سیل نوروز امسال این مهربانی همانند سریالی در تاریخ معاصر ایران تکرار شده است.

سیل منطقه سیستان و بلوچستان هم فرصتی شد تا بار دیگر این حضور پرمهر مردم ایران همچون گذشته جلوه‌ای درخشان به خود بگیرد؛ اصفهانی‌ها هم که در کارهای خیر همواره پیشتاز بوده‌اند، در اولین دقایق حضور خود را در سیستان به ثبت رساندند تا یاری‌گر هم‌وطنان خود در دورترین مرزهای شرقی کشور باشند؛ آن‌ها با سیلی از مهربانی و نوع‌دوستی عازم آن منطقه شدند تا بلکه اندکی از آلام مردم آن دیار کاسته شود.

منطقه «آهوران» چانف میزبان گروه امداد پزشکی در 29 دی‌ماه از اصفهان است که  با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته اعزام دو تیم پزشکی به همراه بسته‌های غذایی بهداشتی به روستاهای گورناگام بالا، گورنام پایین، هیتکان بالا، هیتکان پایین، چنگ اناری، سفتک و پوگ در آن بازه انجام شده است و همزمان با ویزیت بیماران و ارائه رایگان داروهای مورد نیاز مردم، اقلام و بسته‌های غذایی و بهداشتی در بین تمامی خانوارهای ساکن روستاها توزیع  شده است.

سه دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودرو وانت تویوتا و یک دستگاه نیسان، حاوی اقلام غذایی ارسالی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تخلیه و جهت توزیع بین مردم عزیز سیستان بسته‌بندی شدند و ویزیت تنها مدرسه شبانه‌روزی دخترانه منطقه و آموزش بهداشت دانش آموزان و توزیع اقلام بهداشتی توسط سرکار خانم میرطالبی متخصص طب اورژانس و سرکار خانم کاظمی کارشناس مامایی و سرکار خانم سلیمانی کارشناس روانشناسی صورت گرفت.به دلیل صعب‌العبور بودن و عدم وجود راه ماشین‌رو روستای چنگ اناری با اعزام پزشک و پرستار با پای پیاده و انتقال اقلام اهدایی با حیوانات محلی صورت پذیرفت و بسته‌های، پتو و زیرانداز  در بین مردم آسیب‌دیده‌ای که طی روز قبل با مراجعه به روستاهایشان شناسایی شده بودند توزیع شد.

بسته‌بندی اقلام غذایی و بهداشتی و برنامه‌ریزی جهت عزیمت پزشکان جهادی و مخلص گروه به مناطق شناسایی شده تا ساعت ۱۲ شب ادامه داشت و چهار نفر پزشک داوطلب جدید به تیم درمانی امدادی ملحق شدند.

روز دوم گروه در حالی آغاز شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته اعزام دو تیم پزشکی به همراه بسته‌های غذایی بهداشتی  به روستاهای، کیتانیان، گزدانک، زه سر، نیلک بن، گلکی، کروز بومردن  و پتکان انجام شد؛ روستای موشکنت نیز به دلیل بسته بودن راه، توسط بالگرد هلال‌احمر، امدادرسانی و اقلام بهداشتی غذایی روستاهای فوق به دلیل صعب‌العبور بودن با حضور فرماندار و بخشدار منطقه صورت‌جلسه و تحویل دهیار روستای موشکنت شد.

همزمان با ویزیت بیماران و ارائه رایگان داروهای مورد نیاز مردم، اقلام و بسته‌های غذایی و بهداشتی در بین تمامی خانوارهای ساکن روستاها و بسته‌های، پتو و زیرانداز  در بین مردم آسیب‌دیده‌ای که طی روز قبل با مراجعه به روستاهایشان شناسایی‌ شده بودند توزیع شدند.

در حالی پزشکان پای بر این روستاها با تمام مشقت می‌گذاشتند که هرگام از ورود آن‌ها به روستاهای محروم این منطقه، بارقه‌ای از امید را در دل اهالی این روستاها ایجاد می‌کرد.

انتهای پیام/63086/ج10/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول