اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص ۱۵ درصد از ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار بیابان‌زدایی سمنان

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال ۱۵ درصد از ۱۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در این استان اختصاص یافت.

اختصاص ۱۵ درصد از ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار بیابان‌زدایی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی ترابی اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان انجام می‌شود که تاکنون با توجه به میزان تخصیص اعتبارات اقدامات خوبی در زمینه بیابان‌زدایی انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ۱۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان سمنان، اقدامات بیابان‌زدایی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان انجام شده است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: به جز شهرستان مهدی‌شهر که مناطق بیابانی ندارد، در سراسر این استان عملیات بیابان‌زدایی انجام می‌شود.

ترابی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات بیابان‌زدایی به‌صورت کامل در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، مدیریت روان‌آب، بذرپاشی، ایجاد بادشکن و مدیریت قرق و چرا، ازجمله اقدام‌های بیابان‌زدایی محسوب می‌شود.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: بیشترین عملیات بیابان‌زدایی از محل صندوق توسعه ملی امسال در شهرستان میامی انجام شد و در سال گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار هیچ اقدامی در زمینه بیابان‌زدایی صورت نگرفت.

ترابی بیان کرد: امسال در وسعت دو هزار هکتار اجرای عملیات نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت و در وسعت یک‌هزار هکتار مدیریت روان‌آب و بذرپاشی برنامه‌ریزی‌ شده و در حال اجرا است.

وی گفت: مدیریت قرق و چرا در وسعت هفت هزار هکتار و ایجاد بادشکن زنده اطراف مزرعه‌ها با کاشت درخت در وسعت ۵۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در زمینه بیابان‌زدایی است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول