اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

جایگاه جهانی انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران با همت نخبگان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با استفاده از طرح و فکر دانشگاهیان و نخبگان توانسته‌ایم در بحث انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی جایگاه خوبی در دنیا بدست آوریم و شاهد موفقیت‌های هر چه بیشتر جوانان در کشور هستیم.

جایگاه جهانی انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران با همت نخبگان

ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت، گفت: زمینه‌های مختلفی باعث عقب‌ماندگی صنایع در کشور شده است. در جاهایی که نخبگان و دانشگاهیان وارد شدند و کمک کردند شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم؛ لذا با استفاده از طرح و فکر دانشگاهیان و نخبگان توانستیم در بحث انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی جایگاه خوبی بدست بیاوریم و موفق شویم. 

وی با بیان اینکه در حوزه علم و دانش در دنیا رتبه خوبی کسب کرده‌ایم، گفت: اگر از علم و دانش به درستی در صنعت استفاده شود به طور قطع تحول بزرگی در صنعت ایجاد می‌شود. 

* کشور ما توان تولید موشک‌های بالستیک را دارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با خودروسازی نیز اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بسته بودن کارخانجات تولید خودرو به ویژه سایپا و ایران خودرو نتوانستیم پیشرفت قابل توجهی در صنعت داشته باشیم چرا که در برخی مواقع فقط تغییرات جزئی در ساختار و نام خودروها ایجاد شد در حالی که کشور ما توان تولید موشک‌های بالستیک را دارد و زمانی که سپاه پاسداران  پهپاد آمریکایی را به زمین نشاند توانست مهندسی معکوس انجام دهد و محصول پیشرفته‌تری هم تولید کند. 

موسوی لارگانی ادامه داد: حرکت بسیار خوبی که در طی ماه‌های گذشته در کشور ایجاد شد و تعدادی از قطعات خودرو به نمایش گذاشته شد و خودروسازان درخواست بومی‌سازی را داشتند بسیار عالی بود ولی اگر به طراحان و مهندسین ساخت تولید کمک کرده بودند در حال حاضر قطعا پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه صنعت داشتیم. 

* ارتباط صنعت و دانشگاه باعث تحول در کل صنایع کشور می‌شود

وی با بیان اینکه کشور ما وارد کننده ماشین‌آلات صنعتی است، گفت: اگر اجازه کافی و لازم را در طراحی و تولید به دانشگاهیان داده بودیم و دست نخبگان و مخترعین را گرفته بودیم در حال حاضر جایگاه ما در صنعت ماشین‌آلات صنعتی قطعا خیلی بهتر از جایگاه فعلی‌مان بود؛ لذا اگر ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود تحولی در کل صنایع کشور ایجاد می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول