اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ساختار نظام صنفی کشاورزی اصلاح و اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود عدل‌طلب در جلسه اجرایی کردن آئین‌نامه و دستورالعمل‌های اصلاحی نظام صنفی کشاورزی در تبریز با اشاره به ساختار موجود نظام صنفی کشاورزی و دستاوردهای آن در دهه نخست فعالیتش در حوزه‌های شغلی، اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیرمثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی، جنگل‌داری و بیابان‌زدایی و خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی کشاورزی همان شهرستان است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه‌های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمام امور نظام صنفی کشاورزی شهرستان را مدیریت کند.

عدل‌طلب با اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، بیان کرد: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

وی یادآور شد: اعضای هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران به استناد مقررات مربوطه، شامل وزرای کشاورزی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و هیات رئیسه اتاق کشاورزی ایران است.

مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران متذکر شد: در سطح شهرستان‌ها نیز کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی متشکل از اعضای متناظر هیات عالی نظارت خواهند بود که بر فرآیند و عملکرد اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف نظارت می‌کنند.

دی‌ماه سال ۱۳۹۷ هیات دولت پس از بررسی و کار کارشناسی، ساز و کار تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران را تصویب و به وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد و با ابلاغ آن، تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران وارد مرحله جدیدی شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول