اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بزرگترین کنسرسیوم صادراتی ایران در تبریز/ ریالی از بابت پروژه‌های عمرانی بدهکار نیستیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پنج کنسرسیوم صادراتی در استان وجود دارد که بزرگ‌ترین کنسرسیوم صادرات کشور قطعات خودرو در استان است، گفت: در سال‌جاری ۸۶ میلیون یورو صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان صورت گرفته است.

بزرگترین کنسرسیوم صادراتی ایران در تبریز/ ریالی از بابت پروژه‌های عمرانی بدهکار نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان با تاکید بر اینکه نسبت به سال‌های قبل، شاهد افزایش چندین برابر پروژه‌های عمرانی هستیم، اظهار داشت: الحمدالله ریالی به پیمانکاران بدهی نداریم.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دو تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان در دهه‌فجر راه‌اندازی می‌شود، گفت: رعایت مسائل زیست محیطی جزو اولویت‌های ما است و اگر شهرک‌های صنعتی در دنیا ایجاد شده، به خاطر مدیریت محیط زیست است.

وی با اشاره بر اینکه وجود وزیر آذربایجانی در صنعت و معدن نقطه قوتی برای ما بود، افزود: چهار مجوز شهرک صنعتی آلومینا و شهرک فن‌آوری کیف و کفش چرم اخذ شده است.

نیرومند به تامین برق شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در شهرک‌های صنعتی استان ۴۱۲ مگاوات برق تامین شده است و نیاز به تامین یک هزار و ۲۴۲ مگاوات برق برای راه‌اندازی و توسعه واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها برای سلب‌های آینده وجود دارد.

وی اضافه کرد: تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی که امروز چالش اصلی بخش صنعت استان می‌باشد که در پیگیری فشرده این شرکت جلسات متعددی با حضور وزیر نیرو تشکیل شد  و با تامین ۲۰۰ مگاوات برق مورد نیاز صنایع، مشکل برق شهرک‌های صنعتی حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی با ایجاد سه شهرک صنعتی گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین شهرک‌های غیردولتی است به طوریکه ۹ شهرک غیردولتی خصوصی وجود دارد و سیاست ما نیز تشویق به افزایش این شهرک‌ها است.

وجود ۴۰ خوشه صنعتی در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره بر تعریف خوشه صنعتی مبنی بر اینکه مجموعه فعال در یک گرایش از کسب و کار را خوشه صنعتی کسب و کار می‌گویند که در یک منطقه جغرافیایی متمرکز شده و امکان همکاری در تکمیل فعالیت‌های یکدیگر را داشته و از چالش و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند، افزود: ۴۰ خوشه صنعتی در استان شناسایی شده و همچنین پنج خوشه در حال اجرا و هشت خوشه صنعتی پایان یافته است.  

نیرومند خاطرنشان کرد: در خوشه صنعتی مبلمان  صنایع چوبی مرند در حدود ۸۰۰ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۰۰ اشتغال وجود دارد.

بزرگترین کنسرسیوم صادراتی ایران در تبریز

 وی با بیان اینکه پنج کنسرسیوم صادراتی در استان وجود دارد که بزرگترین کنسرسیوم صادرات کشور قطعات خودرو در استان آذربایجان‌شرقی است، افزود: ۸۶ میلیون یورو صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، و صادرات ۷.۸ میلیون یورو کنسرسیوم صادراتی با افزایش ۱۰ درصدی را در سال‌جاری داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: در سال ۹۸، بیشترین جلسات داوری و فسخ قراردادهای در استان انجام گرفته  است که در آن، ۳۶۱ فقره پرونده مطرح شده و ۱۲۹ فقره فسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه دبیری ستاد تسهیل به خانه صنعت و معدن واگذار شده است، تصریح کرد: همه جا گفته‌ام که بخش خصوصی از ما جلوتر است و ما هم عضو این ستاد تسهیل هستیم و ۹۰ درصد افتخارات آن برای خانه صنعت و معدن می‌باشد ولی در کل این خانه نمونه در کشور و رتبه یک است.

۶۰ درصد مصوبات تسهیل اجرا می‌شود

نیرومند با اشاره بر اینکه به طور متوسط ۶۰ درصد مصوبات آن اجرا شده است که از میانگین کشوری هم بالاتر است، گفت: علت اینکه برخی از مصوبات اجرا نمی‌شود به خاطر این است که قانون پرداخت ۲۰ درصدی را معین کرده که ما آن را به ۵ درصد هم رسانده‌ایم ولی متاسفانه گاها، قدرت پرداخت این ۵ درصد نیز برای افراد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در هر شرایطی حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی منطبق بر رهنمودهای رهبری جزو اصلی‌ترین برنامه شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی اولین شهرک  خارجی در استان است که ۹۵ درصد واحدهای آن فعال هستند و به عبارتی از ۱۲۱ واحد موجود، ۱۰۸ واحد فعال است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول