اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برگزاری همایش حمل و نقل ریلی، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و روند تولید در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت به عنوان قطب علمی و آکادمیک صنعت راه‌آهن در خاورمیانه با توجه به ظرفیت‌های بالای صنایع ریلی کشور، روز آینده همایشی را حول محور رونق تولید در صنایع ریلی برگزار کند.

برگزاری همایش حمل و نقل ریلی، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و روند تولید در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ایران دارای صنایع مختلفی در زمینه صنعت راه‌آهن بوده و برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که به واردات و ملزومات این صنعت اکتفا کرده‌اند حلقه‌های مختلف زنجیره تأمین این صنعت را در خود جای داده است.

وجود مراکز صنعتی مختلف در حوزه تولید واگن و اجزا و قطعات مربوطه تولید اجزای روسازی خط تولید ادوات علائم و ارتباطات مونتاژ لکوموتیو و غیره موید این ادعا است.

تاکنون باوجود توانایی فنی موجود هم اکنون از ظرفیت بسیاری از صنایع ثبت شده استفاده بهینه و قابل قبول صورت نگرفته است و استعداد صنایع ریلی کشور در برخی موارد بلا استفاده باقی مانده است‌.

از سوی دیگر کشور ما در تولید ریل به ظرفیت‌های مناسبی دست یافته است هرچند هنوز در تولید ریل به خودکفایی نرسیده‌ایم اما گام‌‌های مهمی در این عرصه و تولید ریل ملی برداشته‌ایم در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا هنوز در تولید ریل وابستگی خارجی دارند.

دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان قطب علمی و آکادمیک صنعت راه‌آهن در خاورمیانه قصد دارد با توجه به ظرفیت‌های بالای صنایع کشور در این حوزه همایشی را حول محور رونق تولید در صنایع ریلی برگزار کند.

در این همایش که تحت عنوان «حمل و نقل ریلی، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و روند تولید» برگزار خواهد شد تولید کنندگان کارخانجات و صاحبان صنایع حوزه راه‌آهن حاضر بوده و در حضور مسئولان مربوطه به بیان ظرفیت‌ها و دغدغه‌های این حوزه خواهند پرداخت.

در این همایش از مسئولان بلند پایه کشوری نظیر وزیر‌ راه و شهرسازی‌ و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دعوت به عمل آمده است همچنین دیگر نهادهای مرتبط با صنایع ریلی نیز در این همایش حضور خواهند یافت.

هدف از برگزاری همایش که روز آینده برگزار می‌شود، صنعت ریلی فرصت‌ها ظرفیت‌ها و و رونق تولید و ایجاد بستری برای حضور نهادها و مسئولان مربوطه جهت طرح مسائل گریبانگیر و همچنین توانایی ها توسط بازیگران اصلی صنعت حمل و نقل ریلی است.

در این مراسم رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و ‌مدیر عامل ذوب‌آهن سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول