اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر چالوس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چالوس گفت: رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر چالوس از دهم تا شانزدهم اسفندماه در مناطق مختلف اجرا می‌شود.

رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد محمدی عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با ابراز خرسندی از تدوین این برنامه توسط اهالی فرهنگ و هنر، اظهار کرد: هنرمندان چالوس در طول سال با وجود کمبودهایی که در بخش سخت‌افزاری و فضا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تولیدی خودشان هستند نتوانسته‌اند به درستی آثار فاخر خود را به نمایش درآوردن و معرفی کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چالوس افزود: عدم جای مناسب در برای اجرای برنامه‌ها برای هنرمندان از مشکلات اساسی حوزه فرهنگ و هنر چالوس است در حالی که هنرمندان چالوسی در عرصه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی حضور فعال و مؤثری را دارند و این نشان از ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه با همت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس تصمیم گرفته شد هفته فرهنگ و هنر را در چالوس اجرا کنیم تا هنرمندان به عرضه آثار خود در رشته‌های مختلف هنری بپردازند، عنوان کرد: این برنامه برای نخستین بار انجام می‌شود و طبیعتاً دارای برخی نواقصاتی هم می‌تواند باشد که از همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه انتظار داریم ما را در برطرف کردن نواقص و تقویت نقاط قوت یاری کنند و مطمئناً در سال‌های آینده با تجاربی که کسب می‌شود برنامه‌های مؤثرتر و مطلوب‌تری را با همراهی و همکاری همه مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اجرا خواهیم کرد.

این مسؤول تأکید کرد: برنامه هفته فرهنگی هنری چالوس یک برنامه غیر رقابتی است و با هدف گرد هم آمدن همه هنرمندان و شناسایی هنرمندانی که تاکنون ناشناخته مانده‌اند اجرا می‌شود و این فرصتی است تا همه هنرمندان با ارائه آثار خود بتوانند بهتر دیده شود.

وی تصریح کرد: قطعه زمینی که برای ساخت پروژه مجتمع فرهنگی و هنری چالوس در اختیار قرار داده شد با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان فعلاً در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه اداره ارشاد چالوس در بحث مجتمع فرهنگی و هنری به عنوان یک بهره بردار است و مسکن و شهرسازی عملیات احداث آن را انجام می‌دهد، عنوان کرد: هزینه مورد نیاز برای ساخت این مجتمع حدود ۸ میلیارد تومان است که اگر بخواهیم با اعتبارات استانی این موضوع را پیگیری کنیم شاید تا ۱۰ سال آینده هم این پروژه به سرانجام نرسد ولی با پیگیری‌های احمدی لاشکی نماینده مجلس و زندی فرماندار چالوس در صدد هستیم تا اعتبارات ملی در این حوزه تخصیص یابد و زودتر به بهره‌برداری برسد که البته در این زمینه دیداری نیز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران داشتیم و گفتگوهای بسیار اثر بخش و مفیدی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته فرهنگ و هنر چالوس، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از پیشکسوتان هنر را داریم، ابراز کرد: در طول این هفته، هنرمندان نقاش تصویر سردار پرافتخار اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به تصویر خواهد کشید که در روز اختتامیه به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس نیز با بیان اینکه نگاه رسانه‌ها به مدیریت شهری بسیار ارزشمند است و قدردان نگاه رسانه‌ها در این حوزه هستیم، اظهار کرد: این برنامه حرکت فرهنگی هنری بسیار لازم برای شهر چالوس بود و به نظر یک خلأی فرهنگی و هنری بود که مدت‌ها احساس می‌شد.

صابر سام دلیری افزود: هفته فرهنگی و هنری چالوس به پیشنهاد مجموعه مدیریت شهرداری چالوس بود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز استقبال و همکاری بسیار خوبی را با ما داشته است و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های فرهنگی و هنری بیشتری در طول سال در شهرستان چالوس برگزار شود. 

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مدیریت شهرداری چالوس، تصریح کرد: بودجه شهرداری چالوس در سال 99 با متمم ۲۲ میلیاردی که مصوب می‌شود به بیش از ۶۴ میلیارد تومان می‌رسد که این در نوع خود کم سابقه است.

عضو شورای اسلامی شهر چالوس خاطرنشان کرد: برنامه فرهنگی هنری ورزشی «جتسا» را در ایام تابستان برگزار کردیم و با استقلال بسیار بالای شهروندان، مسافران و گردشگران روبرو شد و به نوعی این برنامه را به سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی هنری هدایت کردیم و از این رو تصمیم گرفتیم برای 6 ماه دوم سال نیز برنامه فرهنگی هنری داشته باشیم تا روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در چالوس در طول سال ادامه دار باشد که برنامه هفته فرهنگی و هنری چالوس گام نخست بود.

به گزارش فارس؛ این برنامه از دهم تا شانزدهم اسفند ماه در مناطق مختلف چالوس اجرا می‌شود و روز شانزدهم اسفند ماه مراسم اختتامیه در محل سینما جهان نمای این شهر با حضور مسئولان استانی و کشوری و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام / 86019/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول