اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشاورزی قراردادی و تقاضا محور از راهکارهای اساسی برای تولید محصولات سالم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

کشاورزی قراردادی و تقاضا محور  از راهکارهای اساسی برای تولید محصولات سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه شورای معاونان مدیران مستقل سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در ذات و فلسفه وجودی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که امنیت غذایی شامل آیتم‌های کیفیت و کمیت است، ادامه داد: تولید محصول سالم و ارگانیک رسالت اصلی ماست، متولیان این امر شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، نظام مهندسی کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی هستند، از این رو باید از ظرفیت نهادهای فوق‌الذکر در راستای تولید و نظارت در امر تولید محصولات سالم استفاده  کنیم.

فتحی، افزود: کشاورزی قراردادی و تقاضا محور یکی از بهترین راهکارهای اساسی در راستای تولید محصولات سالم و خرید مستقیم از تولیدکنندگان مربوطه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، یادآور شد: تعیین رتبه و جایگاه تولیدات محصولات کشاورزی استان؛ توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، درصد جذب اعتبارات مکانیزاسیون، شیلات و... و مقایسه با سایر استان‌ها در سطح کشور لازم و ضروری است، این امر موجب می‌شود تا برای انجام اقدامات و کارهای خود برنامه‌ریزی لازم را در راستای تسهیل و دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده به عمل آوریم.

وی افزود: در آستانه سال نو لازم است نسبت به رصد و پایش روند تولید در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن نهاده‌های مورد نیاز از هم اکنون اقدام و برنامه‌ریزی لازم به عمل آید.

فتحی با خاطرنشان ساختن تصویب قانون بودجه سال 99، عنوان کرد: تعهدات و منابع اعتباری بخش کشاورزی به تفکیک استان‌ها در قانون بودجه سال آینده آمده است، باید تعهدات و منابع اعتباری استان آذربایجان‌شرقی در قانون بودجه احصا و مشخص شود تا در صورت نیاز به پیگیری از وزارتخانه اقدام شود.

وی گفت: هدف از تشکیل شورای معاونان و مدیران، اصلاح امور، بهبود روند خدمات‌رسانی، رفع موانع و خطاهای احتمالی و در مجموع آگاهی از تجربه‌های موفق می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده اضافه کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان باید با هماهنگی و تعامل لازم با بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، عملیات اجرایی ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های سراب و میانه را به‌طور جد پیگیری کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول