اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخی پشت میزنشینان عزمی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب ندارند

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: در زمان فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی برخی از پشت میزنشینان عزمی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند و به همین دلیل در لحظات دشوار دچار تزلزل می‌شوند.

برخی پشت میزنشینان عزمی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست خبری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم اظهار کرد: در زمان فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی برخی از پشت میزنشینان عزمی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند و به همین دلیل در لحظات دشوار دچار تزلزل می‌شوند.

امام جمعه شاهین‌شهر تصریح کرد: در وضعیت کنونی یکی از بهترین همایش‌ها، همایش‌های علمی با موضوع فلسفه سیاسی خواهد بود تا در نتیجه این همایش‌ها عزم‌های سیاسی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جزم شود.

وی افزود: شهید سردار قاسم سلیمانی از افرادی بود که روحش با فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی پیوند خورده بود و هیچ شخص و جناحی نتوانست در اهداف و راه او شک و دودلی ایجاد کند و ما برای تعالی و پیشرفت کشور به عزم‌هایی از جنس عزم و اراده شهید سلیمانی نیاز داریم.

هاشمی گفت: برای گذر از پیچ‌های خطرناک سیاسی نیاز به نیروهایی داریم که فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم را به‌ درستی درک کرده باشند و بدانند که حاکمیت جمهوری اسلامی با دیگر حاکمیت‌ها در سراسر جهان تفاوت‌های اساسی دارد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر بیان کرد: در اواخر قرن بیستم که زمان وداع مردم با دین بود، یک انقلاب دینی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) کلید خورد که محاسبات شرق و غرب به‌هم ریخت و یک دریچه جدید به روی بشریت گشود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی روح معنوی زمانه برای بشریت امروز است و در زمانه‌ای که خدا از زندگی بشر حذف شده سعی می‌کند با عبور از غرب و فرهنگ مدرنیته زندگی فرشی بشر را به عرش تبدیل کند.

هاشمی در ادامه گفت: با این تفاسیر طبیعی است که سردمداران فکری دنیا خطر این ایدئولوژی را حس کرده و برای نابودی آن تلاش کنند زیرا ایدئولوژی انقلاب اسلامی فرامرزی است و به کل جامعه بشریت سرایت خواهد کرد و انقلاب اسلامی همان‌طور که طومار سوسیالیسم را در هم پیچید، لیبرالیسم را هم نابود خواهد کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر اظهار داشت: دشمن اهمیت قدرت نرم جمهوری اسلامی را خوب درک کرده‌است و برای مقابله با آن به هزاران راه و توطئه مثل برگزاری کنفرانس‌های متعدد برای شناخت جمهوری اسلامی رو آورده است.

وی افزود: ابتدا و انتهای کلام سردمداران غرب، ایران و قدرت نظامی و بازدارندگی‌اش در خاورمیانه است و دلیل این همه تعدد و تعمق دشمنی، عظمت انقلاب اسلامی است.

هاشمی در توضیح علل برگزاری این همایش گفت: نتیجه برگزاری همایش‌هایی همانند همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، افزایش میزان معرفت افراد علمی، دانشگاهی، حوزوی و مسئولین نسبت به انقلاب اسلامی است و این افزایش معرفت درنهایت به انتخاب‌های درست منجر می‌شود.

همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم در شاهین‌شهر اصفهان برگزار می‌شود

مهدی غراب دبیر همایش، همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب با حضور ائمه جمعه استان اصفهان، مقامات لشکری و کشوری و نخبگان و سخنرانی آیت‌الله یوسف طباطبائی‌نژاد امام جمعه اصفهان، نجف لک‌زایی استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و علیرضا صدرا استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، شنبه ١٢ بهمن‌ماه در تالار ١٠٠٠ نفری شیخ‌بهایی شاهین‌شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی آثار مکتوب در زمینه حکمت‌ها و فلسفه‌های سیاسی انقلاب اسلامی، جنب تالار محل برگزاری همایش برپا خواهد شد و بعدازظهر همان‌روز نیز کارگاهی با عنوان امنیت متعالی برگزار خواهد شد.

فراخوان مقاله با موضوعاتی از قبیل نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی، تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی و... انجام شده و تاکنون ١٢ مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش در محل دفتر امام‌جمعه شاهین‌شهر ارسال شده‌است که برگزیده این مقالات به‌صورت کتاب، پوستر و لوح‌های فشرده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه همایش تا اردیبهشت‌ماه سال آینده پذیرای مقالات تخصصی نخبگان خواهد بود و فرصت خوبی برای دانشجویان و نخبگان علمی با توجه به رایزنی‌های دبیرخانه همایش برای درج این مقالات در ویژه‌نامه‌های مجلات معتبر فراهم شده‌است.

به گزارش فارس، دبیرخانه این همایش در محل دفتر امام‌جمعه شاهین‌شهر دائمی خواهد بود و تصمیم به برگزاری ادامه‌دار این همایش گرفته شده که اطلاعات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در آخر اظهار کرد: امید است با برگزاری این‌گونه همایش‌ها قدم موثری برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) برداشته شود.

انتهای پیام/63086/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول