اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بدهی بانکی 20 هزار میلیاردی شهرداری/ نقش مردم در توسعه مترو با خرید اوراق مشارکت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نقش مردم در توسعه مترو از طریق خرید اوراق مشارکت گفت: شهرداری تهران بیش از 20 هزار میلیاردتومان بدهی بانکی دارد.

بدهی بانکی 20 هزار میلیاردی شهرداری/ نقش مردم در توسعه مترو با خرید اوراق مشارکت

محمدعلیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره درخواست برخی از مخاطبان «فارس من» مبنی بر استفاده از پول‌های سرگردان مردم جهت توسعه مترو، اظهار داشت: این موضوع مورد توجه شهرداری تهران و شرکت مترو در پایتخت بوده است. بر همین اساس موضوع اوراق مشارکت مطرح شد. 

وی افزود: البته ارائه اوراق مشارکت در حال حاضر با مشکل و یک گره بانکی برخورد کرده که رفع آن در اختیار ما نیست و باید اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط جهت برطرف شدن این دغدغه بانکی رفع شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: بخشی  از این مشکل بانکی به دلیل بدهی شهرداری به بانک‌ها است که حدودا بیش از 20 هزار میلیارد تومان شهرداری به بانک‌ها بدهکار است. 

علیخانی بیان داشت: بخشی از اوراق مشارکت و تحقق آنها انجام گرفته ولی بخشی معطل مانده است و اگر بانک عامل اقدام کند مردم می‌توانند جهت توسعه مترو با دریافت اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری منابع مالی خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

به گزارش فارس،‌ علی امام، مدیر عامل مترو تهران  هم درباره این موضوع گفت: می‌توانیم پول‌ها و سرمایه‌های خرد دست مردم را که میزانش اندک هم نیست جذب کنیم و نقدینگی‌های پخش در جامعه را در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی به کار بگیریم.

مدیر عامل مترو تهران خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها استفاده از مشارکت‌های عمومی و خصوصی یا روش صندوق پروژه یا شرکت پروژه است و اگر مدل به درستی تعریف شود نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول