اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ملت ایران با قاتل سردار سلیمانی مذاکره نخواهد کرد

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اظهارات اخیر ظریف گفت: ملت ایران با قاتل سردار سلیمانی مذاکره نخواهد کرد.

ملت ایران با قاتل سردار سلیمانی مذاکره نخواهد کرد

فرناز اینانلو عضو شورای مرکزی و نایب دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: آقای ظریف، روز قبل خطاب به امریکایی‌ها عنوان کرد که «ما کماکان بر سر میز مذاکره نشسته ایم». این جمله غیرقابل قبول و باورناپذیر درحالی از طرف وزیر امورخارجه ایران عنوان می‌شود که هنوز چند هفته‌ای بیشتر از شهادت سردار بزرگ کشورمان، حاج قاسم سلیمانی، نگذشته و مخابره این پیام در دنیا با شعارهایی که مردم ایران یک صدا در روز تشیع ایشان سر دادند تناقض دارد.

وی افزود: آمریکا با ترور ناجوانمردانه سردار سپاه اسلام و همرزمانشان به خوبی چهره تروریست خود را برای مردم ایران و دنیا آشکار ساخته و حتی از به عهده گرفتن این جنایت هم هیچ اِبایی ندارد. مردی که پس از گذشت چندین هفته از منهدم شدن پایگاهش در عین الاسد هنوز به مردم کشور خود در مورد تعداد تلفات و کشته شده ها دروغ می گوید، چگونه می تواند همتای صادقی در پشت میز مذاکره با ایران باشد؟

اینانلو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند» یادآور شد: آقای ظریف، جواب ما به صحبت‌های آن مرد قمارباز و همه واسطه هایش از پیش مشخص بوده است؛ و رهبر انقلاب در ۲۲مرداد ۹۷ پاسخ این مسئله را داده‌اند و در تایید آن هم میلیون‌ها ایرانی در تشییع باشکوه سردار سلیمانی در تهران، مشهد، کرمان و جای جای ایران فریاد "مرگ بر آمریکا" و "انتقام" را سر دادند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: از طرفی جدای بحث تروریست بودن آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن شخص ترامپ باید به آقای وزیر گفت که « آزموده را دوباره آزمودن خطاست!» آمریکا تا کنون بارها در مواجهه با مذاکرات ایران در آزمون خود رد شده است و هربار جز پشیمانی و ابطال وقت سودی برای مردم نداشته است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در حالی که پشت میز مذاکره نشسته اند تحریم های جدیدی وضع می کنند، دست دوستی به سمت مردم ایران دراز می‌کنند و از سمت دیگر آنان را تروریست می نامند! به راحتی پشت تریبون حاضر می شوند و سند توافقات چند ساله شما را در مقابل چشم جهانیان پاره می کنند. با این همه تناقض چگونه به مذاکره با او دل خوش کنیم؟!

اینانلو یادآور شد: حتی اگر ترامپ بگوید همه تحریم های موشکی و هسته ای و دارویی و غیره و غیره را هم بر می دارد، چرا باید یک عمر با ترس از سایه برگشتن تحریم ها زندگی کنیم؟ البته که صحبت از مذاکره با آمریکا فقط به ترامپ ختم نمی شود؛ در واقع نیت یکی است و فقط صندلی ریاست عوض می شود!

وی گفت: راه مذاکره با غرب و به‌خصوص آمریکا را بارها عده ای رفته اند و هربار فقط تیترِ خوشِ وعده ها برای مردم ما باقی مانده است. عزت و آبروی ایرانی و تلاش و دست رنج دانشمندانمان پای میز مذاکره رفته است و در جواب No Thanks آمریکایی را در آخر شنیده ایم!

این فعال دانشجویی خطاب به ظریف افزود: این را بدانید که در این جایگاه که از زبان مردم ایران در دنیا سخن می گویید خواهشا آن چیزی را بگویید که خواسته حقیقی ملت و به نفع عزت ملی و رفاه مردم است. مردم حرفشان را در آن تشییع تکرار ناشدنی زدند و از تمام رسانه ها صدایشان منعکس شد و اینبار مستقیما خدمتتان عرض می‌کنیم ملت ایران با قاتل سردار شهیدش مذاکره نخواهد کرد!

اینانلو گفت: دست در دست هم دادن و ایرانِ آباد ساختن شاید به آسانی نوشتن کلماتش نباشد اما قطعا با اتحاد و تکیه بر توان داخل می توان به آن نزدیک شد و دست یافت، مردم ما نشان داده‌اند که برای سربلندی، استقلال، آزادی و ساختن کشورشان از هیچ چیز حتی جانِ خودشان دریغ نمی کنند.

وی اضافه کرد: این روزها که خبرهای خوشی از منطقه می رسد و ندای پیروزی جبهه حزب الله و مقاومت در منطقه طنین انداز شده است و هر مسلمان و هر آزاده ای "مرگ بر آمریکا" را شعار خود خود کرده است و خواسته اش بیرون کردن استکبار از منطقه است، بهتر است ما نیز به جای رو اندازی به پروژه شکست خورده مذاکره با آمریکا دست در دست خواهران و برادرانمان برای رسیدن به سعادت و تحقق بخشیدن به انتقام سخت خون سردار شهیدمان تلاش کنیم. از گذشته خود درس بگیریم و اشتباه ها را تکرار نکنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول