اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان پنجمین استان تولید مرکبات در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه برداشت مرکبات در گیلان با افرایش روبه‌رو بوده است، گفت: استان گیلان پنجمین استان کشور در حوزه برداشت مرکبات در کشور بوده و برداشت این محصولات نسبت به سال گذشته با افزایش سه هزار و ۵۰۰ تنی مواجه بوده است.

گیلان پنجمین استان تولید مرکبات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزان گیلانی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید و برداشت محصولات میوه‌های شب عید دارند، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های حاصلخیز در حوزه تولید محصولات کشاورزی است به همین منظور ۲۶ هزار باغدار مشغول برداشت میوه‌های شب عید و عرضه آن به بازار هستند.

وی با اشاره به تاریخ پایان برداشت مرکبات در استان گیلان گفت: هرساله برداشت مرکبات در استان گیلان از تاریخ ۱۸ آذر آغاز و تا اوایل اسفند ادامه دارد که کیفیت محصول امسال با توجه به شرایط جوی بسیار خوب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به میزان باغ مرکبات موجود در گیلان افزود: بیش ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات در استان گیلان وجود دارد که امیدوارم امسال ۱۷۵ هزار تن مرکبات را در گیلان برداشت کنیم.

درجانی با اذعان به اینکه برداشت مرکبات در گیلان با افرایش روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: استان گیلان پنجمین استان کشور در حوزه برداشت مرکبات در کشور بوده و برداشت این محصولات نسبت به سال گذشته با افزایش سه هزار و ۵۰۰ تنی مواجه بوده است.

وی از خرید پرتغال از باغداران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باغداری تنها منبع درآمد بسیاری از مردم است امسال ۷۰۰ تن پرتغال از باغداران گیلانی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول