اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مطالبه مردم از مسوولین است

استاندار کردستان گفت: باید بپذیریم هر خانواده‌ای در تصادفات جاده‌ای کسی را از دست می‌دهد هیچ توجیهی التیام‌بخش نیست بنابراین می‌طلبد این حوادث در استان به حداقل برسد.

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای مطالبه مردم از مسوولین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای راهبری تصادفات و عملکرد دستگاه‌ها که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمترین حوادث و مشکلات جاده‌ای توقع مردم استان از مسوولان است لذا همه دستگاه‌های مربوطه برای آرامش و امنیت و رفاه شهروندان در حوزه راه‌ها و تردد درون‌شهری و برون‌شهری بیشتر تلاش کنند.

استاندار کردستان گفت: باید بپذیریم هر خانواده‌ای در تصادفات جاده‌ای کسی را از دست می‌دهد هیچ توجیهی التیام‌بخش نیست بنابراین می‌طلبد این حوادث در استان به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: وظیفه انسانی همه ما ایجاب می‌کند تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌شود به نفع مردم و در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات باشد چراکه پیشنهادات و تصمیمات ما به نجات جان انسان‌ها منجر شده و سهل‌انگاری و کم‌‌کاری ما به قیمت مرگ و جانباختن انسان‌ها تمام می‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای در استان را باید به مردم گزارش داد، افزود: بخشی از این کاهش به برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز استان و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌‌ها ارتباط دارد و نیمی از آن به رعایت قانون و احترام از سوی مردم برمی‌گردد.

وی متعهدشدن به الزامات قانون و رعایت آن از سوی شهروندان در کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری نقش بسزایی دارد، افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته در امر تصادفات جاده‌ای به دلیل همت دسته‌جمعی کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش قابل توجهی داشته‌ایم.

استاندار کردستان رسالت صداوسیما و رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ضروری بیان کرد و گفت: مردم باید متوجه شوند که دوربین در راه‌ها برای ایمنی جان خودشان است و رانندگی با سرعت غیرمجاز با هدف خاصی دنبال می‌شود.

کردستان رتبه 14 کشوری را در شاخص جانباختگان دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، سید البرز حسینی هم در این جلسه، اظهار داشت: قریب به ۳۰ درصد تصادفات و جانباختگان  استان در کریدور شمال به جنوب اتفاق می‌افتد.

وی آموزش همه جانبه و ارتقاء سطح کیفی خودروها و تسریع در روند تکمیل جاده‌ها را ضروری دانست و گفت: در شاخص جانباختگان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر استان کردستان در رتبه ۱۴ کشوری قرار دارد، تهران در این حوزه رتبه اول و سمنان رتبه آخر را دارد.

حسینی  با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش متوفیان جاده‌ای را در استان داشته‌ایم، افزود: طی مدت زمان یادشده تعداد ۲۶۴ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند که این میزان در سال گذشته ۳۰۰ نفر بود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان افزود: استان کردستان از نظر کاهش تصادفات برون شهری با ۲۱ درصد رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و از نظر میزان تصادفات راه‌های فرعی و روستایی با افزایش ۶۶ درصدی در رتبه ۲۱ قرار دارد.

حسینی با اشاره به شناسای و اشکارسازی  ۲۸ نقطه پرتصادف در استان کردستان، افزود: آشکارسازی و ایمن‌سازی ۳۴ نقطه دارای تصادف در استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: قریب به ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت در سال‌جاری در محورهای روستایی و فرعی استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان گفت: ۳۹ درصد تصادفات در خروجی و ورودی شهرهای استان رخ می‌دهد و ۷۰ درصد رانندگان مقصر در عامل تصادفات بیسواد یا کم سواد هستند که این حوزه نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد خودروها از ترمز مناسب برخوردار نیستند، افزود: ۶۶ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات بر اثر ضربه به سر  و ۸۶ درصد هم به دلیل عدم وجود کیسه هوا در ماشین فوت می‌شوند.

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان 

 سردار علی آزادی  فرمانده انتظامی استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در خصوص وصول درآمدهای عمومی از جرائم حاصل شده در استان،  افزایش خوبی داشته‌ایم که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن،  مراقبت‌های مردمی و رعایت این مهم بوده است.

وی افزود: در ارتباط با بخشش جرائم ما پیشقدم شده‌ایم و همین بخشش موجب پرداخت جرائم توسط کسانی شد که تاکنون جرائم خود را  پرداخت نکرده بودند به طوریکه  از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومانی که در ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ در حوزه جرائم داشته‌ایم، امسال این میزان به ۱۴۰ درصد افزایش رسیده است.

وی گفت: این جرائم به  حساب درآمدهای عمومی واریز می‌شود و نیروی انتظامی هیچ ریالی از این حوزه دریافت نمی‌کند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با همکاری و مشارکت ارگان‌های مربوطه با توجه به شرایط جغرافیایی و جاده‌های استان کردستان شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان بودیم.

 فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات منجر فوت در استان ۴۰ نفر  از سال گذشته کمتر بوده که حدود ۱۲ درصد است.

وی عنوان کرد: در خصوص آمار مجروحین هم در مدت زمان یادشده نسبت به سال گذشته در استان در جاده‌های درون شهری ۱۷ درصد کاهش داشته‌ایم ولی متاسفانه در برون شهری ۱۴ درصد افزایش تصادفات منجر به جرح داریم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه  ۵ درصد رشد داریم.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در ارتباط با خودروهای توقیفی هم امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصدرشد داری که بیشترین درصد آن در حوزه برون شهری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول