اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمار گاز گرفتگی در کرمانشاه به 152 مورد رسید/ روستاهای تازه گازکشی شده در صدر مسمومیت با قاتل خاموش

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 152 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن داشته‌ایم.

آمار گاز گرفتگی در کرمانشاه به 152 مورد رسید/ روستاهای تازه گازکشی شده در صدر مسمومیت با قاتل خاموش

صائب مدرسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 152 مورد مسمومیت با منوکسید کربن داشته‌ایم.

وی آمار مسمومیت با منوکسید کربن سال گذشته استان را 207 مورد اعلام کرد و افزود: امسال بیشتر ماموریت‌های اورژانس در این خصوص در قسمت روستاها و پایگاه‌های جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیشترین مسمومیت‌ها در روستاهای اتفاق افتاده که به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و به دلیل عدم آشنایی مردم به این سیستم مسمومیت‌ها نسبت به گذشته در این مناطق بیشتر شده است.

وی با ذکر اقدامات ساده و پیشگیرانه در راستای جلوگیری از مسمومیت ناشی از انتشار این گاز سمی، ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و بررسی فنی وسایل گرمایشی و مسیر دودکش از اقدام‌هایی است که باید در فصل زمستان توسط مشترکان برای جلوگیری از گازگرفتگی انجام شود.

مدرسی اضافه کرد: مشترکان لوله‌های بخاری را همیشه بررسی کنند که داغ باشد از آبگرمکن داخل حمام به هیچ وجه استفاده نکنند.

وی سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن را از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک‌ منوکسیدکربن دانست و توصیه کرد: مردم بلافاصله بعد از اینکه با 115 تماس گرفتند، مصدوم را از محل خارج کنند به هوای آزاد ببرند و در و پنجره‌ها را باز بگذارند، از به خواب رفتن بیمار جلوگیری کرده و او را به یک سمت خوابانده تا در صورت استفراغ، منجر به خفگی وی نشود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول