اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

کاهش 8 درصدی پرت آب در روستاهای تهران طی 5 سال گذشته

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته پِرت آب در روستاهای استان تهران از 45 درصد به 37 درصد رسیده است، گفت: کیفیت آب در روستاهای استان تهران در حد قابل قبول و بالایی است.

کاهش 8 درصدی پرت آب در روستاهای تهران طی 5 سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا پوررجب در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی آبفای روستایی استان تهران با اشاره به اینکه تأمین آب پایدار روستاها از اهداف این شرکت در 5 سال گذشته بوده است، گفت: ذخیره‌سازی آب و بالا رفتن کیفیت آب و تأمین آب پایدار و اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در بالادست سد لتیان از اهداف این شرکت در 5 سال گذشته بوده است.

وی افزود: در 5 سال گذشته تلاش ما این بود که هدرروی آب در روستاهای استان تهران به میزان قابل توجهی کاهش یابد به طوری که پِرت آب از 45 درصد هم اکنون به 37 درصد رسیده است.

پوررجب خاطرنشان کرد: در مطالعات جامعی که انجام داده و موافقت‌نامه‌هایی که صورت گرفته است به خوبی در مدیریت مصرف آب اقدام کرده و برنامه‌های خوبی اجرا کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: طی 5 سال گذشته برای اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب 5 تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفت که امروز تصفیه‌خانه فاضلاب امامزاده داود به بهره‌برداری رسید و تصفیه‌خانه روستای نیکنام‌ده به زودی به افتتاح خواهد رسید.

به گفته وی، خدمات امور مشترکین در روستاها به خوبی توسعه پیدا کرده به طوری که 22 خدمات مشترکین در روستاها را انجام داده و هم اکنون قرائت کنتورهای آب به خوبی و از راه دور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، امروز در راستای پویش هر هفته الف - ب ایران 51 پروژه آبرسانی روستایی افتتاح و کلنگ‌زنی شد که بر اساس این برنامه 187 هزار نفر از جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: آبرسانی به 74 روستای با جمعیت تحت پوشش 145 هزار و 364 نفر با اعتباری بالغ بر 498 میلیون ریال کلنگ‌زنی آب آشامیدنی در مجتمع وادان، هاشمک (شلمبه مجتمع مهاباد 2 و روستای امین‌آباد در 15 روستا با جمعیت 16 هزار و 465 نفر با اعتباری بالغ بر 387 میلیون ریال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول