اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گریفیتس: طرف‌های یمن از خشونت بکاهند و توافق استکهلم را اجرا کنند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از طرف‌های درگیر در این کشور خواست، از میزان خشونت‌ها کاسته و تعهدشان را به حل مسالمت‌آمیز بحران نشان دهند.

گریفیتس: طرف‌های یمن از خشونت بکاهند و  توافق استکهلم را اجرا کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن در چند پیام توئیتری بدون اشاره به ادامه تجاوزات نظامی عربستان سعودی و متحدانش به کشور یمن، «از طرف‌ها در یمن» کاستن از خشونت‌ها و روی آوردن به راه‌کار سیاسی را خواستار شده است. 

این مقام ویژه سازمان ملل اواخر شامگاه دوشنبه در چند پیام توئیتری نوشته است: «طرف‌ها در یمن باید از خشونت بکاهند و مجددا تعهدشان را درباره حصول به یک راهکار مسالمیت آمیز نشان دهند. مردم یمن سزاوار چیزی بهتر از یک جنگ ابدی هستند».

گریفیتس تصریح کرد: «بیش از یک سال قبل در استکهلم، طرف‌ها به مردم یمن قول دادند که الحدیده را امن نگه دارند، از درآمدهای این بندر برای پرداخت دستمزدها استفاده کنند و بازداشت‌شدگان را به نزد عزیزانشان برگردانند».

وی افزود: «آنها باید به این وعده‌هایشان عمل کنند و محیطی سازنده برای فرایند صلح ایجاد کنند».

اظهارات تازه نماینده سازمان ملل در امور یمن در حالی مطرح شده که او پیشتر هم درباره لزوم اجرای «توافق استکهلم» صحبت کرده بود. ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۲ آذرماه ۱۳۹۷) دولت مستعفی یمن (مستقر در ریاض) و دولت نجات ملی در صنعاء، پس از رایزنی‌هایی در سوئد با نظارت سازمان ملل، توافقی تحت عنوان توافق «استکهلم» را امضا کردند تا بر اساس آن در الحدیده در غرب یمن، آتش‌بس برقرار شود، اسرا میان دو طرف مبادله و محاصره شهر «تعز» نیز لغو شود.

با گذشت بیش از یک سال از امضای آن، توافق استکهلم در میان اتهامات دو طرف به یکدیگر همچنان بر روی کاغذ باقی مانده و مارتین گریفیتس هم بارها از تلاش برای نجات آن خبر داده است.

از نظر برخی تحلیلگران یمنی، توافق صلحی که در استکهلم حاصل شد، مرده متولد شد و بخشی از بازی‌ جامعه بین‌المللی با مسأله یمن بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول