اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی قوه قضاییه: تاکید تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضا

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم توجه به نقش فرهنگ در اجرای فرایندهای رسیدگی‌ در قوه قضاییه تأکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی قوه قضاییه: تاکید تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز ظهر امروز،حجت‌الاسلام سید محمد مسعود معصومی لاری در جمع برخی معاونان فرهنگی دادگستری‌های کشور که برای شرکت در مسابقات قرآنی در شیراز حضور داشتند، اظهارداشت: دیگر اقدام معاونت فرهنگی، فقط حضور در نمازخانه‌ها نیست؛ بلکه این معاونت باید در تمامی عرصه‌های دستگاه قضایی حضور داشته باشد

وی، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت فرهنگی برگزاری انواعی از فعالیت‌های فرهنگی است، بیان کرد: باید این اتفاق، امربه‌معروف و نهی از منکر، مسابقات قرآنی باشد.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه معاونت فرهنگی دستگاه قضایی در استان‌ها هم‌اکنون به بلوغ رسیده، افزود: در سال آینده بیشتر فعالیت‌های عرصه‌های فرهنگی منحصر فقط به این فعالیت‌ها نیست؛ ازاین‌رو باید به تمام عرصه‌های دستگاه قضایی ورود می‌کنیم. جایگاه معاونان فرهنگی دیگر در نمازخانه‌ها نیست؛ بلکه در تمامی مجموعه‌های دستگاه قضایی باید حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام معصومی لاری تأکید کرد: معاونت فرهنگی باید به سمت فرهنگی کردن قضاوت، اجرای  احکام بپردازد و به تمامی موضوعات هم ورود فرهنگی داشته باشد.

وی گفت: باید عرصه‌های کاری را گسترش داد و به سمت فرهنگی کردن این عرصه‌ها رفت. به عنوان نمونه از منابع انسانی باید پرسید برای اینکه کارهایشان فرهنگی شود چه برنامه‌هایی در دستور کار دارند و از این طریق، تمامی عرصه‌ها را وسعت داد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه باید فرایند رسیدگی‌ها را فرهنگی کرد، ادامه داد: باید خود را جای ارباب رجوع گذاشت و مسائل را حس کرد تا بدانیم که ارباب رجوع چه می‌کشد. این کارها نیاز به بودجه ندارد. به دنبال این هستیم که شکل و شمایل قوه قضاییه را فرهنگی کنیم. بر این باوریم که اگر عرصه‌ای فرهنگی شود، مسائل و مشکلات آن رفع می‌شود؛ ازاین‌رو به دنبال صیانت از فعالیت‌های دستگاه قضایی هستیم.

حجت‌الاسلام معصومی لاری با اشاره به اینکه نماز مادر تمامی فعالیت‌های فرهنگی است، خواستار استانداردسازی نمازخانه‌ها شد و تأکید کرد: لازم است طرح‌های مربوط به معاونت را نفربه‌نفر پیش برد.

انتهای پیام/ش

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول