اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آبگیری 6 سد خاکی بر اثر بارندگی‌های اخیر در شهرستان ریگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در این شهرستان 6 سد خاکی آبگیری شد.

آبگیری 6 سد خاکی بر اثر بارندگی‌های اخیر در شهرستان ریگان

مجید امیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به آبگیری 6 سد خاکی بر اثر بارندگی اظهار داشت: این سدها در منطقه گنبکی و ده‌رضا شهرستان ریگان احداث شده‌اند که طی بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان بیان داشت: این سدهای خاکی با اعتبار هر کدام 120میلیون تومان در شهرستان ریگان ساخته شدند.

وی ابراز داشت: این سدهای خاکی و سیمانی به‌منظور تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و نفوذپذیری آب، کنترل سیلاب و ریزگردها در شهرستان احداث شده‌اند.

امیرزاده خاطرنشان کرد: سد خاکی ده‌رضا شهرستان موجب کنترل ورود سیلاب به این روستا شد که در گذشته خسارات زیادی به روستای ده‌رضا وارد می‌شد.

وی ادامه داد: امسال نیز از اعتبارات آبخیزداری چندین سد خاکی و سیمانی در شهرستان ریگان احداث خواهد شد.

تخریب 20 کیلومتر از راه آسفالته محور ده‌رضا ریگان

محمدحسین جزینی‌زاده با اشاره به اینکه این محور یکی از محورهای شهرستان در زمینه اقتصاد کشاورزی است، بیان داشت: با از بین رفتن این محور مشکلاتی در زمینه اقتصادی برای شهروندان ریگانی به وجود خواهد آمد .

وی عنوان داشت: سیلاب بیش از 6 میلیارد تومان به محور آسفالت روستایی ده‌رضا شهرستان ریگان خسارت وارد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ریگان با اشاره به اینکه سیلاب راه ارتباطی 43 روستای ریگان را مسدود کرده بود، افزود: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری این محور بازگشایی و تردد در این محورها امکان‌پذیر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از راهه‌ای روستایی در مناطق کوهستانی شهرستان دچار خسارت شده‌اند تعدادی از اکیپ‌های راهداری جهت بازگشایی این محورها اعزام شده‌اند.

وی متذکر شد:  به‌زودی تمامی راهه‌ای خسارت‌دیده از سیل در مناطق کوهستانی بازگشایی و تردد در این محورها امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/80014/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول