اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توسل به حضرت زهرا (س) در سختی ها گره گشایی می کند

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام علی علیه السلام شهر قم در مراسم شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در مهریز گفت: خداوند همه کسانی که ادعای مسلمانی دارند را آزمایش می کند و در این راه که با مشکلات بسیاری همراه است، توسل به حضرت زهرا (س) گره گشا است.

توسل به حضرت زهرا (س) در سختی ها گره گشایی می کند

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام مجید محمدی در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها که به همت هیئت روضه الشهدای شهرستان مهریز در آستان امام زاده سید غیاث الدین برگزار شد بهترین راه سربلندی در آزمایشات الهی را ذکر نام خدا و توکل به او و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت دانست.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام علی علیه السلام شهر قم با بیان این که خداوند همه کسانی که ادعای مسلمانی دارند را مورد آزمایش قرار می دهد افزود: یکی از آزمایش های سخت خداوند، نماز خواندن است. مسلمانی که نماز نمی خواند از نظر پیامبر گرامی اسلام مسلمان نیست و حتی هنگام مردن باید در قبرستان یهودی ها و مسیحی ها دفن شود.

وی اضافه کرد: برخی نماز می خوانند اما نسبت به آن بی اهمیت هستند. شب تا دیر وقت بیدار  هستند، قطعاً نماز صبح شان قضا می شود. امام صادق علیه السلام نیز در این رابطه می فرمایند کسی که کاهل باشد و مرتب نمازش را قضا کند شفاعت ما به او نمی رسد.

محمدی هم چنین خاطرنشان کرد: انجام واجبات فقط شامل نماز و روزه نمی شود. پرداخت خمس و زکات و ادای قرض و مراقبت نفس از حق الناس نیز واجب است و باید مسلمان به این موارد نیز اهتمام ورزد.

این محقق و مدرس حوزه علمیه با بیان این که شیطان هر کسی را به فراخور حالش و با نقطه ضعفی که دارد می فریبد تأکید کرد: سخت ترین آزمایش، آزمایش انسان با گناه است. خدا در قرآن به مردها یک بار و به زن ها دو بار فرمان به ترک غیبت می کند. اغلب زنان به گناه غیبت آلوده هستند و شیطان از این روزنه آن ها را به غفلت وا می دارد.

وی ادامه داد: زبان در تعیین سرنوشت انسان تأثیر به سزایی دارد. برخی با زبان تیز و برنده خود زندگی های افراد را از بین می برند و باعث جدایی ها می شوند اما برخی دیگر با همین زبان می توانند زندگی های از دست رفته را احیا کنند و افراد را از فلاکت نجات دهند.

محمدی با اشاره به ابتلائات مردان نیز عنوان کرد: مردها بیشتر در مورد مسائل مالی مورد آزمایش قرار می گیرند؛ زیرا پولی که به دست آورده اند را نمی خواهند به سادگی از دست بدهند و به همسر نفقه نمی دهند یا به فقیر و نیازمند کمک نمی کنند.

این خطیب توانا گفت: همه ما در طول زندگی دچار آزمایش می شویم و خوشا به حال آنانی که در این آزمایش های الهی سربلند می شوند. برخی با فقر و برخی با ثروت، بعضی ها با بیماری و بعضی دیگر با تندرستی مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی هم چنین افزود: انسان برای سربلندی در آزمایش های الهی باید مدام به یاد خدا باشد و برای دوری از گناه و سقوط، باید به اهل بیت گرامی اسلام به ویژه حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها توسل جوید؛ زیرا خداوند به خاطر مقام والای ایشان، گره بسته هر مبتلایی را می گشاید.

انتهای پیام /90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول