اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تشکیل ۸ کلاس درس روستایی استثنایی در خراسان شمالی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی از تشکیل ۸ کلاس درس دانش آموزان استثنایی در روستاهای استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۳۹ دانش‌آموز با نیاز ویژه استان در ۳۰۶ مدرسه عادی تحصیل می‌کند.

تشکیل ۸ کلاس درس روستایی استثنایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان علی متقیان در چهارمین جلسه مدیران مدارس استثنایی و مدیران مراکز اختلالات و مشکلات ویژه یادگیری استان افزود: یک هزار و ۳۸۷ دانش‌آموز استثنایی در ۷۹ مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: تحصیل دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی طرح تلفیقی و فراگیر نام دارد که یک هزار و ۶۳۹ نفر در ۳۰۶ مدارس تحصیل می‌کنند.

علی متقیان خاطرنشان کرد: در حوزه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان به ۱۰۰ درصد اهداف دست‌یافته‌ایم که بیش از ۱۸ هزار نوآموز موردسنجش قرارگرفته‌اند.

وی بیان کرد: به همت همکاران حوزه استثنایی ۵ کتاب درزمینه یادگیری تألیف شده که برای سال جاری ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه اعم از هزینه‌های جراحی، کاشت تعمیر یا تعویض قطعات حلزون، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی مانند جراحی، بستری و شیمی‌درمانی، خدمات پاراکلینکی، خدمات حمایتی مداخله‌ای و هم‌چنین خدمات ویژه دندانپزشکی در نظر گرفته‌شده است.

متقیان خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور پایگاه سنجش به‌صورت دائمی در استان فعال شده که دو روز در هفته خدمات شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی برای دانش آموزان عادی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم در حوزه استثنایی توسعه این حوزه در مناطق روستایی بوده که تابه‌حال ۸ کلاس درس استثنایی در مناطق روستایی تشکیل‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول