اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بیش از ۲۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان آماده آبگیری شده است

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: نصب همه تجهیزات طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

بیش از ۲۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان آماده آبگیری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، مجری طرح آبرسانی دشت سیستان در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان که ظهر امروز در فرمانداری زابل و با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد گفت: نصب کلیه تجهیزات آبرسانی ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

صالحی نژاد افزود: ۴۰۰میلیون مترمکعب آب به این طرح اختصاص داده شده که از محل چاه نیمه‌های یک ، دو و چهار دشت سیستان تامین می شود برای این منظور از ۴ هزار کیلومتر لوله به قطر ۲۰۰ تا ۲ هزار میلیمتر استفاده شده است. این طرح به منظور اجرای کشاورزی پایدار در این منطقه، در ۸۰۰ روستا در دست اجرا است.

وی با اشاره به این که ۸۵۰میلیون دلار اعتبار مصوب این طرح به‌طور کامل تخصیص یافته گفت: در حال حاضر شیر آلات و منصوبات حوضچه ها در سطح ۲۵هزار هکتار نصب که ۲۰هزار هکتار آن آماده آب‌اندازی میباشد و تا پایان سال با تکمیل طرح به ۴۶ هزار هکتار می‌رسد.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان هدف از اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب به دشت سیستان، بهبود راندمان آبیاری، برنامه ‌ریزی برای کشاورزی اقتصادی و تثبیت جمعیت سیستان در منطقه این استراتژیک برشمرد.

شایان ذکر است طرح بزرگ آبرسانی دشت سیستان ۴۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های هامون، نیمروز، زهک، زابل و هیرمند را آبیاری می‌کند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول