اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«دیر» در سوگ یاس نبوی/ اجتماع فاطمیون+ عکس و فیلم

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، اجتماع فاطمیون با حضور گسترده اقشار مختلف مردم بندر دیر در مصلای شهدای محراب برگزار شد.

«دیر» در سوگ یاس نبوی/ اجتماع فاطمیون+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها مردم دریادل بندر دیر در سوگ بزرگ بانوی جهان اسلام عزاداری و سوگواری کردند.

صبح امروز مراسم قرائت زیارت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها با حضور عاشقان و دلدادگان ائمه اطهار علیهم‌السلام در مسجد فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها شهر دیر برگزار شد.

پیش‌ازظهر امروز نیز خیابان‌های شهر دیر شاهد حضور هیأت‌های عزاداری و زنجیرزنی بود تا آنها نیز به سهم خود فاطمیه را عاشورایی برگزار کرده باشند.

ظهر امروز نیز مراسم محوری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با سخنرانی رئیس مؤسسه غدیرشناسی کشور و با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی در مصلای شهدای محراب برگزار شد.

 

ایستگاه صلواتی که با چایی از عزاداران پذیرایی می‌کرد و همچنین ایستگاه کتاب در حاشیه مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برپا شده بود.

رئیس مؤسسه غدیرشناسی کشور در اجتماع عزاداران فاطمی با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: عالمان دین و روحانیون باید نسبت به اتفاقات جامعه احساس مسؤولیت کنند و در مورد مسائل سیاسی ساکت نباشند.

آیت‌الله سعید شاه‌آبادی عنوان کرد: افرادی که برای رسیدن به منصب بال بال می‌زنند  و اگر رأی نیاورند و یا صلاحیت آنها تأیید نشود ناراحت می‌شوند، باید خوشحال باشند که بار مسؤولیت از دوش آنها برداشته شده است.

وی با بیان اینکه ولایت‌ و‌ امامت رکن اصلی نظام خلقت است، ادامه داد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها می‌داند اگر ولایت نباشد دنیا ارزشی ندارد و  ما اگر می‌خواهیم از این بزرگ بانوی الگو بگیریم باید بدانیم  دغدغه ایشان چه بوده است.

رئیس مؤسسه غدیرشناسی کشور با اشاره به برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی در سطح کشور، یادآور شد: این دوره‌ها در راستای تعمیق بینش‌ها نسبت به مکتب اهلبیت و شناخت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها و آرمان‌های وی است.

امام جمعه دیر نیز گفت: بزرگداشت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بزرگداشت پیامبر اسلام (ص) است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی عنوان کرد: خوشبختانه در ایام فاطمیه برنامه‌ها و مراسم خوبی در بندر دیر برگزار شده است که از همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اگر ما از زهرای مرضیه به‌عنوان شهید راه ولایت یاد می‌کنیم امروز هم باید از ولایت با قلم و بیان و تربیت نیروهای مخلص دفاع کنیم.

امام جمعه دیر از برگزاری دوره‌های غدیرشناسی در شهرستان دیر خبر داد و یادآور شد: در راستای تربیت نیروهایی برای پاسخگویی به شبهات دینی این کارگاه‌ها برگزار خواهد شد که نیاز به حمایت و همکاری مردم است.

 

یکی از مداحان اهلبیت مرثیه‌سرایی کرد و عزاداران سینه‌ زدند و هنگام ظهر، نماز  ظهر و عصر را به جماعت خواندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول