اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فضای رقابتی، آفت تئاتر کشوراست/اعتبار تئاتر ایران مخاطبان آن هستند

افشین خورشید باختری ، عضو هیأت انتخاب بخش غیررقابتی تئاتر فجر؛ معتقد است رقابت به جامعه هنری آسیب می زند و آفت تئاتر است. باید بدانیم بزرگترین اعتبار تئاتر ایران، مخاطبان اصیل هستند نه جوایزه و دنبال کنندگان در فضای مجازی.

فضای رقابتی، آفت تئاتر کشوراست/اعتبار تئاتر ایران مخاطبان آن هستند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «افشین خورشید باختری» عضو هیات انتخاب بخش غیررقابتی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره کیفیت آثار این بخش به خبرنگار فارس گفت: آثار دریافتی طیف گسترده‌ای داشتند و مجموعه‌ای از اشکال مختلف تئاتر ایران بودند.

وی در ادامه افزود: آثار دارای ایده‌های بسیار خوب و تازه‌ای بودند که برخی کاملا به ظهور رسیده بود و برخی دیگر کمتر. برخی از آثار هم دارای زبان اجرایی منحصر به فردی بودند و این نتیجه بسیار جای خرسندی دارد.

این هنرمند با اشاره به ویژگی‌های مثبت بخش غیر رقابتی بیان کرد: بخش غیر رقابتی این مزیت را دارد که از کلیشه رقابت پرهیز می‌کند. 

خورشیدباختری با تاکید بر اینکه رقابت به جامعه هنری آسیب می‌زند، توضیح داد: فضای رقابتی این روزها به آفت جامعه هنری کشور بدل شده است و تاثیرات منفی بسیاری هم بر فعالیت هنرمندان خواهد گذاشت و باید از این فضا فاصله گرفته و به سمتی برویم که نگاه ضروری به تئاتر داشته باشیم.

وی در این باره یادآور شد: ما باید بدانیم بزرگ‌ترین اعتبار تئاتر ایران، مخاطبان اصیل هستند نه جوایز و دنبال‌کنندگان در فضای مجازی. تئاتر جدا از اقتصاد پویا و متناسبی که باید داشته باشد، حوزه‌ای است که از جامعه برآمده و بر جامعه اثر می‌گذارد.

وی در پاسخ به اینکه تاثیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر رونق و پیشرفت تئاتر ایران چطور ارزیابی می‌کند، گفت: جشنواره تئاتر فجر سال‌هاست که برگزار می‌شود و خروجی های بسیار مطلوبی هم داشته است، به نظرم هر چقدر این رویداد هنری برآیند اجراهای سالانه و ماحصل خلاقیت و رشد باشد و جنبه رقابتی آن کمرنگ تر شود، بر ارتقای بیش از پیش سطح تئاتر ایران تاثیر مثبت خواهد گذاشت و مسیر پیشرفت هنر نمایش را هموارتر می‌کند.

خورشید باختری در پایان خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که جشنواره تئاتر فجر همچون رویدادهای مشابه جهانی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، طبیعی است که امکان دربرگیری تمامی جنبه‌های تئاتر کشور را ندارد. 

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول