اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مصوبات ستاد تسهیل نافذ و لازم الاجرا است/22 میلیارد دلار ارزش تولیدات صنایع معدنی

وزیر صمت گفت: مصوبات ستاد سهیل در حوزه قانون نافذ و لازم الاجرا است و بانک‌ها موظف هستند با تصویب ستاد تسهیل بدهی واحدهای تولیدی را استمهال کنند.

مصوبات ستاد تسهیل نافذ و لازم الاجرا است/22 میلیارد دلار ارزش تولیدات صنایع معدنی

رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال 7 راهبرد کشوری در حوزه صنعت، معدن و تجارت تعریف شده که یکی از این راهبردها در حوزه معادن است که از آن به یک حرکت انقلابی در حوزه معادن از اکتشاف تا توسعه صنایع معدنی یاد می‌شود.

وی افزود: حرکت خوبی شروع شده و برای اولین بار نقشه راه معدن اجرایی و بر اساس آن برنامه عملیاتی توسعه معادن پیگیری می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه امسال بحث اکتشاف را جدی گرفتیم، افزود: در بعضی حوزه ها مثل ایمیدرو حجم عملیات اکتشافی که در برنامه امسال قرار دارد به اندازه کل اکتشافی است که از اول تاسیس تا به امروز انجام گرفته است.

وزیر صمت ابراز داشت: امسال برنامه فعال‌سازی معادن کوچک را مطرح کردیم که بیشتر مربوط به مناطق محروم و کم برخوردار است و قطعا برای توسعه تولید و رشد اقتصاد ملی قدم موثری خواهد بود.

این مسوول تصریح کرد: به دنبال افزایش تولیدات معدنی هستیم؛ در حال حاضر ارزش تولیدات صنایع معدنی کشور حدود 22 میلیارد دلار و حدود 10 میلیارد دلار این رقم مربوط به صادرات است.

رحمانی خاطرنشان کرد: بخش عمده نیاز صنایع کشور عمدتا از این محل‌ها تامین می‌شود و فرصت قابل توجهی است.

وی به تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم اشاره و اضافه کرد: تلاش داریم به تدریج پروژه‌ها به سمت توازن پیش رود و جلوی خام فروشی گرفته شود.

وزیر صمت اعلام کرد: در 10 ماهه امسال صادرات مواد معدنی افزایش یافته اما تولید خود مواد معدنی کاهش داشته؛ در واقع به سمت تبدیل مواد خام معدنی به محصولات جدید و ایجاد ارزش افزوده پیش می‌رویم.

رحمانی گفت: میزان صادرات 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هم افزایش داشته و هم تراز تجاری ما به نفع صادرات بوده که نشانه خوبی در اقتصاد ملی است. 

انتهای پیام/60026/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول