اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اهدای کتاب به کتابخانه ۴۱ روستای کردستان در دهه فجر

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری برنامه‌های شاخص ملی و استانی در حوزه فرهنگ و هنر در ایام گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان خبر داد و گفت: اهدای کتاب به کتابخانه ۴۱ روستای استان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

اهدای کتاب به کتابخانه ۴۱ روستای کردستان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و همچون سنوات گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در حوزه فرهنگ و هنر در کردستان خواهیم بود.

وی افزود: اکران همزمان فیلم‌های برگزیده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سنندج‌‌، برگزاری جشن انقلاب در کلیه شهرستان‌های استان با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه، آیین تجلیل از هنرمندان و نویسندگان فرهنگ و هنر انقلاب از جمله این برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برپایی محفل انس با قرآن با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۰ شهرستان استان، نشست فعالان فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان با نماینده معزز ولی فقیه در کردستان، اهدای کتاب به کتابخانه ۴۱ روستای استان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری چهل و یک محفل قرآنی در کانون‌ها فرهنگی هنری مساجد روستایی سطح استان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در سطح استان به عنوان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه مبارک فجر نام برد.

رستمی همچنین به برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن استانی شعر و داستان انقلاب در شهرستان بیجار، جشن استانی تجلیل از روستاییان نمونه فرهنگی کردستان در شهر هورامان تخت شهرستان سروآباد، گردهمایی سماع دراویش قادریه و نقشبندیه در شهرستان دهگلان، آیین تجلیل از پدیدآورندگان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در شهرستان سنندج از دیگر برنامه‌های شاخص برای این ایام مبارک است.

وی در ادامه سخنان خود به عناوین روزهای ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روز 12 بهمن با عنوان روز ولایتمداری، انقلابی‌گری و پیوند ناگسستنی امت و امام نامگذاری شده است و 13 بهمن با عنوان تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: روز چهاردهم بهمن با عنوان جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی، روز پانزدهم با عنوان مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و روز شانزدهم با عنوان سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اعتلای منزلت زن و تحکیم خانواده نامگذاری شده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: روز هفدهم با عنوان معنویت، ایثار و شهادت، روز هجدهم با عنوان قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)، روز نوزدهم با عنوان امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی، روز بیستم با عنوان مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد، روز بیست و یکم با عنوان جهاد، مقاومت و استکبارستیزی، روز بیست و دوم با عنوان حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول