اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حمایت‌ صادراتی از بازی‌های رایانه‌ای قوت می‌گیرد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را از ساخت بازی های رایانه ای آغاز کردند.

حمایت‌ صادراتی از بازی‌های رایانه‌ای قوت می‌گیرد

  به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن بالا است و در سال‌های اخیر اتفاقات قابل توجهی در این صنعت رخ داده است. بر مبنای همین توانمندی‌ها، حمایت‌های صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی‌های رایا‌نه‌ای افزایش یافت.

چند سالی است که در ایران، پروژه‌های موفقی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی آغاز و شده و به نتیجه رسیده است. با هدف توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه‌های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز کردند.

بر اساس توافقات به‌ عمل آمده میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دستورالعمل‌ حمایت‌های صادراتی مشترک از تولید‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.

حمایت‌های صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم‌های بازی‌ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین‌المللی به تیم‌های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.

منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین‌المللی بازی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات بازی، تهیه گزارش تحقیقات بازار بین‌المللی یا طرح کسب‌وکار صادراتی، استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع رسانی بین‌المللی، حضور مستقل شرکت‌ها در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی از جمله این حمایت‌ها است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول