اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پخت ماهی روی سنگ در تبریز برای نخستین بار در کشور/ آذربایجانی‌ها 5 کیلو کمتر ماهی می‌خورند

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران، سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در استان آذربایجان‌شرقی هفت کیلوگرم دانست و گفت: رشد مصرف سرانه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.

پخت ماهی روی سنگ در تبریز برای نخستین بار در کشور/ آذربایجانی‌ها 5 کیلو کمتر ماهی می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عیسی گلشاهی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور به پخت ماهی روی سنگ پرداخته شده، اظهار داشت: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان در این سطح در کشور بی‌سابقه  بوده و حتی در استان ‌ای ساحلی کشورمان، رستورانی که در این وسعت و منحصراً به طبخ و سرو ماهی بپردازد وجود ندارد.

وی، سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در استان آذربایجان‌شرقی هفت کیلوگرم دانست و افزود: رشد مصرف سرانه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: مطابق برنامه‌ای که در شیلات در نظر گرفته ‌شده، می‌خواهیم ۳۰ درصد از پروتئین سالانه مردم را از آبزیان تأمین کنیم و هدف دوم ما رسیدن به میانگین جهانی بوده که این میزان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی به لحاظ تولید و صادرات در حوزه شیلات، آبزی پروری، صید و صیادی و فرآورده‌های شیلاتی برخوردار است، متذکر شد: با توجه به این ظرفیت‌ها کشور می‌تواند یک سبد کالایی بسیار متنوع و گوناگونی صاحب باشد که به لحاظ حضور در بازارهای جهانی و به نیازهایی که در این بازارها وجود دارد، پاسخگو باشد و ظرفیت‌های شیلاتی می‌تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز یکی از راه‌های افزایش مصرف ماهی را تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی دانست و یادآور شد: به خاطر فرهنگ‌سازی‌های انجام شده، شاهد افزایش مصرف ماهی در استان هستیم.

اکبر فتحی با بیان اینکه نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت انسان دارد، تصریح کرد: گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ها دارند، ماهی و آبزیان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش مصرف ماهی تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی است، اضافه کرد: با عنایت به اهمیت مصرف ماهی و آبزیان در ارتقاء سلامت افراد جامعه و به یمن رونمایی از "استیک سنگ" که برای اولین بار در ایران توسط رستوران طبخ ماهی و آبزیان تبریز ایجاد شده است، لازم می دانم از زحمات ارزشمند مدیر و کارآفرین جوان این مجموعه که اسباب اشتغال مستقیم بیش از 100 نفر را فراهم نموده است، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول