اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سران الجزائر و تونس بر مخالفت با «معامله قرن» آمریکا تاکید کردند

روسای جمهور الجزائر و تونس در دیدار با یکدیگر طرح ضد فلسطینی معامله قرن آمریکا را مردود دانستند و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف را خواستار شدند.

سران الجزائر و تونس بر مخالفت با «معامله قرن» آمریکا تاکید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر پس از دیدار با همتای تونسی خود در الجزیره گفت که کشورش در مورد همه موضوعات مورد بحث در این دیدار دیدگاه مشابهی با تونس داشته است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، تبون امنیت و ثبات تونس را به معنای امنیت و ثبات الجزائر خواند و گفت که کشورش آماده کمک به کشور برادرش تونس در این مرحله دشوار اقتصادی است. از همین رو مقرر شده است که ۱۵۰ میلیون دلار به صورت سپرده بانک مرکزی تونس واریز کند.

رئیس جمهور الجزائر درباره مسئله فلسطین هم گفت که با همتای تونسی خود در مخالفت با طرح آمریکایی معامله قرن اتفاق نظر داشته است.

وی تصریح کرد: «الجزائر تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرف را قبول دارد».

تبون همچنین بر لزوم بیرون رفتن نیروهای خارجی از لیبی تأکید کرد و گفت که باید مانع ورود سلاح و مهمات به این کشور شد.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس هم به نوبه خود از تطابق دیدگاه‌های دو کشور گفت و بر لزوم بررسی ساز و کارهای جدید برای پیشبرد همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

دو طرف همچنین خبر دادند که به گروه بین المللی برای میزبان دوره‌هایی از مذاکرات بین طرف‌های درگیر در لیبی پیشنهاد داده‌اند.

الجزایر و تونس دیدگاه نزدیک درباره بحران لیبی دارند.

«صبری باش طبجی» قائم مقام وزیر امور خارجه تونس هم روز شنبه در نشست اتحادیه عرب برای بررسی طرح آمریکایی معامله قرن گفت که  این طرح مسئله فلسطین را از مسیر قانونی و اصولی که جامعه جهانی در دهه‌های گذشته به آن اختصاص داده است، منحرف می‌کند.

طبجی بر حمایت تونس از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق قانونی خود از جمله تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد، طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی نسبت به حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی از جمله پایتختی قدس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول