اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه فراگیری علم و دانش به داشتن جامعه‌ای سالم با اقتصادی قوی می‌انجامد

امام جمعه سنندج گفت: اگر بخواهیم جامعه سالم و اقتصاد قوی داشته باشیم باید در فراگیری علم تلاش کنیم و راه توسعه و رشد علم و دانش را در پیش بگیریم.

توسعه فراگیری علم و دانش به داشتن جامعه‌ای سالم با اقتصادی قوی می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایام مبارکی است که دلهای خفته را بیدار کرد.

وی به مسائل فضیلتی علم از دیدگاه اسلام و قرآن پرداخت و افزود: قرآن کریم اهمیت ویژه‌ای به علم و فراگیری آن داده است و خداوند وحدانیت خود را با شهادت علما و دانشمندان بیان می‌کند تا وحدانیت خدا را شهادت کنند.

وی عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید خداوند حضرت آدم را تعلیم داد و سپس پیامبر اسلام را بعنوان هدایتگر همه انسان‌های عالم مبعوث کرد.

امام جمعه سنندج اعلام کرد: اگر بخواهیم جامعه سالم و اقتصاد قوی داشته باشیم باید در فراگیری علم تلاش کنیم و راه توسعه و رشد علم و دانش را در پیش بگیریم.

ماموستا رستمی اعلام کرد: کشوری که در حال پیشرفت آموزش و پرورش باشد کشوری پیشرفته و توسعه یافته است چرا که علم مسایل اقتصادی، پزشکی و غیره را یادآوری می‌کند.

وی با تاکید بر تقویت بنیه آموزش و پرورش کشور اضافه کرد: اگر افراد خانواده باسواد باشند تنش‌ها و اختلافات و معضلاتی مثل طلاق کاهش می‌‌یابد و این مهم تنها با تقویت بنیه آموزش و پرورش میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج همگانی لازم است و بی‌شک مسایل فراگیری علم، تشویق و ترغیب می‌خواهدتا بتواند به نتیجه و ثمر برسد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: با تلاش آموزش و پرورش و علما و روحانیون در استان کردستان خانواده‌ای نداریم که فرد باسواد نداشته باشند بنابراین می‌توان از ظرفیت افراد باسواد خانواده‌ها با تشویق‌های مالی و غیره برای باسوادی سایر افراد خانواده استفاده برد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه مسئله علم، حد و مرزی برای فراگیری ندارد و تا سرحد مرگ می‌توان دنبال علم و دانش بود، عنوان کرد: اهمیت علم و دانش به حدی است که پیامبر اسلام خطاب به حضرت علی فرمودند اگر بار چند شتر طلا و نقره انفاق کنید به اندازه تعلیم یک فرد نزد خدا اهمیت ندارد و قطعا این اهمیت و جایگاه علم و دانش را می‌رساند.

وی در پایان گفت: قرآن در همه مسائلی که بتواند دفع جهل کند اشاراتی دارد و باید از این آیات و دستورات اسلام برای ریشه کنی جهل و بی‌سوادی بهره ببریم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول