اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز فروش بلیت دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان+ جزئیات اکران‌ها

علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اصفهان از ساعت 11 امروز 14 بهمن‌ماه می‌توانند بلیت دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان را در سایت سینما تیکت تهیه کنند.

آغاز فروش بلیت دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان+ جزئیات اکران‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آواز سیمرغ آرام‌آرام به نصف جهان هم رسید و سیمرغ پرهای خود را بر سینماهای اصفهان انداخت، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که برای دهمین سال در اصفهان هم برگزار می‌شود را می‌توان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری کشور به‌حساب آورد.

صبح دیروز مسؤولان و متصدیان جشنواره اصفهان با حضور در گلستان شهدا و ادای احترام و غبارروبی از مزار شهیدان، افتتاحیه معنوی این دوره از جشنواره را رقم زدند، همچنین دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان امروز بعدازظهر 14 بهمن‌ماه ساعت 18 در پردیس سینمایی سیتی سنتر با حضور اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و مسؤولان فرهنگی استان اصفهان به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد که به مناسبت تقارن این جشنواره با ایام‌الله دهه فجر، در این مراسم از خانواده شهید زرین تقدیر خواهد شد.

از ویژگی‌های برنامه‌های امسال جشنواره فیلم فجر اصفهان، بخش‌های ویژه‌ای به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، به یکی از هنرمندانی که در عرصه مقاومت فعالیت قابل‌توجهی داشته، تندیس مقاومت اهدا خواهد شد.

اهدای تندیس مقاومت، یک رویداد منحصربه‌فرد در اصفهان

تندیس مقاومت دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به‌عنوان یک رویداد منحصربه‌فرد در جشنواره سال جاری مزین به تمثال سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که بعدازظهر دیروز در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر رونمایی شد، همچنین در این آیین افتتاحیه، از تمبر دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر رونمایی خواهد شد.

به‌جز «خورشید»، تمامی آثار راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ در اصفهان اکران می‌شود

محمد پناهی نژاد، مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر در خصوص اکران‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر اصفهان اعلام می‌کند: به‌جز فیلم «خورشید» که سازندگان آن اجازه پخش در شهرستان‌ها را نداده‌اند، 24 اکران شامل تمامی آثار بخش سودای سیمرغ و همچنین سه فیلمِ بخشِ نگاه نو خواهیم داشت که برای هنرمندان و اصحاب رسانه به‌صورت رایگان و برای مردم از طریق فروش بلیت در پردیس سینمایی ساحل و سیتی سنتر اکران است.

امکان خرید بلیت از ساعت 11 امروز فراهم‌شده اما به گفته مسؤولان، امکان تغییر و اضافه شدن فیلم‌های دیگر به این جدول وجود دارد، این در حالی است که جدول اکران‌ها بسیار دیر و تنها چند ساعت مانده به آغاز رسمی جشنواره اعلام‌شده که شنیده‌های فارس حاکی از عدم همکاری و برخورد سلیقه‌ای مسؤولان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران علت این مشکلات است.

عدم همکاری، مشکلی که از سال گذشته تاکنون ادامه دارد

البته این مشکلات سال گذشته و در زمان اکران فیلم‌ها با عدم ارسال به‌موقع کدهای مخصوص اکران فیلم حاشیه‌های متعددی در اصفهان به همراه داشت که امیدواریم چنین تفکرات و برخوردهایی از جشنواره فیلم فجر زدوده شود و همان‌طوری که سال گذشته اصفهان آبروی جشنواره فجر را خرید، شاهد رشد روز افزون فرهنگ و هنر در این بستر بین‌المللی باشیم.

نشست خبری دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار نشد!

یکی از عوامل و راه‌های حل مشکلات، برگزاری نشست‌های خبری است که ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، می‌تواند با ایجاد مطالبه و الزام پاسخگویی مسؤولان، گامی در جهت حل مشکلات باشد اما متأسفانه روند معمول اداره کل ارشاد استان اصفهان در عدم برگزاری نشست خبری و اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دریکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری استان هم ادامه دارد و نشست خبری دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار نشد.

بخش جنبی جشنواره امسال اصفهان در سالن شماره یک پردیس سینمایی سیتی سنتر، میزبان سینماگران اصفهانی خواهد بود که جزئیات آن به شرح زیر خواهد بود:

این بخش اتفاق خوبی است که می‌تواند با حمایت از هنرمندان و فیلم‌سازان اصفهانی و همچنین تشویق علاقه‌مندان این حوزه به فعالیت جدی مانع مهاجرت هنرمندان به تهران شده و همچنین اصفهان را به یک قطب سینمایی کشور تبدیل کند.

کارگاه‌های جنبی جشنواره اصفهان

در بخش دیگر دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به ترتیب در روزهای 16، 17 و 20 بهمن‌ماه جاری کارگاه‌های «اقتصاد در سینما» با حضور امیر سماواتی، «فیلم‌ها چگونه به پایان می‌رسند» با حضور پدرام صدرایی و «دلایل ضعف فیلم‌نامه در سینمای ایران» با حضور محمد گذر آبادی ساعت 16 در سالن شماره 5 پردیس سینمایی سنتر اصفهان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان از 15 الی 21 بهمن‌ماه در دو پردیس سینمایی ساحل و سیتی سنتر برگزار خواهد شد که جدول اکران های آن به شرح زیر است:

جدول اکران‌های مردمی در پردیس سینمایی ساحل

جدول اکران‌های ویژه هنرمندان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی اصفهان

جدول اکران‌های ویژه هنرمندان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی اصفهان

انتهای پیام/63106/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول