اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس هنیه با سران لبنان و تأکید بر وحدت دو ملت در مقابله با معامله قرن

رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس‌های تلفنی با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان از مواضع آنها در رد «معامله قرن» قدردانی کرد و درباره خطرات این طرح هشدار داد.

تماس هنیه با سران لبنان و تأکید بر وحدت دو ملت در مقابله با معامله قرن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس‌های تلفنی با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور درباره خطرات طرح موسوم به «معامله قرن» و تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، هنیه در این تماس‌ها از موضع سران لبنان در رد معامله قرن قدردانی و بر همبستگی ملت لبنان و فلسطین در این مرحله خطرناک تأکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی درباره تلاش‌هایی برای اسکان دائمی آنها در کشورهایی دیگر هشدار داد.

وی ضمن تشریح تماس‌های حماس در مقابله با این طرح آمریکایی تأکید کرد، وحدت موضع فلسطینی‌ها در رد معامله قرن نقطه آغاز مهمی در مقابله با آن است.

هنیه در تماس تلفنی با نبیه بری از وی درخواست کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به برگزاری نشست با رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره تشویق کند تا در این نشست درباره اتخاذ یک راهبرد ملی فراگیر بحث و تبادل‌نظر شود.

بری بر موضع کشورش در رد معامله قرن و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تأکید کرد و گفت: مقابله با این معامله نیازمند تحقق وحدت ملی و در وهله بعدی مقاومت علیه اشغالگر است.

در پی رونمایی از معامله قرن در هفته گذشته، تشکیلات خودگردان و گروه‌های مختلف فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز با برگزاری نشست‌های فوق‌العاده بر رد آن تأکید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول