اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بی‌توجهی پیمانکاران به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ارومیه/ زنان و کودکان، قربانیان اصلی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ۲ پیمانکار جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در ارومیه وجود دارد، ولی با بی‌مهری این پیمکانکاران مواجه هستیم.

بی‌توجهی پیمانکاران به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ارومیه/ زنان و کودکان، قربانیان اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخباری مبنی بر  حمله سگ‌های ولگرد به دانش‌آموزان، طی ساعات ابتدایی روز در شهرک شهریار ارومیه، سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و گردشگری شورای اسلامی شهر، از این امر ابراز بی‌اطلاعی کرد.

حسین پناهی با بیان اینکه مشکل سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات جدی تمام شهرهاست، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲ پیمانکار جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در ارومیه وجود دارد، ولی این پیمانکاران اخیرا رغبتی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها ندارند.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز در مواردی اقدام به جمع‌آوری و نگهداری این سگ‌ها در سایت دفن زباله نازلو می‌کند‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه امروزه نگهداری سگ در خانه به یک فرهنگ تبدیل شده است، ادامه داد: با این حال، وجود سگ‌های بدون صاحب در خیابان‌ها قابل قبول نیست و باید مدیریت اصولی در این خصوص انجام گیرد.

پناهی با بیان اینکه اخیرا در بخشی از باغ‌وحش ارومیه نیز مکانی برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: جمعیت سگ‌ها هر روز افزایش می‌یابد و از سوی دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه قشر حساس جامعه به ویژه زنان شاغل و دانش‌آموزان در ساعات اولیه صبح از منزل خارج می‌شوند، احتمال آسیب روحی و جسمی ناشی از وجود حیوانات در محل زندگی این افراد، بیشتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: لازم است شهرداری با جدیت به موضوع ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول