اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان

رئیس و معاونین دانشگاه خاتم النبیین افغانستان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم، با رئیس و معاونین این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد وحید بینش رئیس دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به همراه معاونین و اعضای هیات مدیره دانشگاه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم، با محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، عادلی معاون آموزشی و شریفی پور معاون پژوهش و تحقیقات دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

وحید بینش در این جلسه با قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ایران و افغانستان در گسترش تبادلات علمی می توانند ارتباط های گسترده ای با هم داشته باشند و از این رو ما آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی قم هستیم.

وی افزود: استان قم از لحاظ جنبه های مذهبی و معارفی، بسیار مورد تاکید مجموعه دانشگاه خاتم النبیین است و از نظر علم پزشکی و مباحث تحقیقاتی و آموزشی نیز، دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بهترین مجموعه های دانشگاهی ایران به شمار می رود.

موسوی معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه خاتم النبیین افغانستان نیز در این جلسه گفت: دو کشور از نظر زبان و فرهنگ به یکدیگر نزدیک بوده و از سوی دیگر در مسائل واحدهای آموزشی نیز بیشتر آنها همانند دانشگاه های ایران است.

وی گفت: ما از همکاری و امضای تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی قم، استقبال و تلاش خواهیم کرد که این تفاهم علمی گسترش یابد.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: افغانستان ارتباط تنگانگی از نظر فرهنگی، اعتقادات، سرمایه گذاری و... با ایران دارد که این تعاملات بسیار ارزشمند و در گسترش برنامه ها موثر است.

وی گفت: امضای تفاهمنامه همکاری علمی میان دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان، گام مهمی در توسعه و پیشرفت مباحث علمی است و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر اعلام می کنیم.

سید حسن عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: همکاری علمی با دانشگاه خاتم النبیین افغانستان برای ما افتخاری است و از این موضوع استقبال کرده و امیدواریم که این تفاهمنامه در زمینه های مختلف گسترش یابد.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم، بیشترین دانشجوی خارجی را از کشور افغانستان دارد که این دانشجویان در قم، هیچ احساس دوری از وطن نکرده و به راحتی به تحصیل می پردازند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری علمی میان دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به امضا رسید.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول