اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سودای سیمرغ| «آبادان یازده ۶۰ » کاملا مبتنی بر واقعیت است/ استقبال اوج از طرح فیلم

کارگردان فیلم آبادان یازده 60 با اشاره به تعامل مناسب مؤسسه اوج برای ساخت این فیلم گفت: اوج به این تصمیم رسیده است که از این کارها حمایت کند ، اما ما گاهی دچار خودسانسوری می‌شویم و فکر می‌کنیم اوج از این فیلم‌ها نمی‌سازد.

سودای سیمرغ| «آبادان یازده ۶۰ » کاملا مبتنی بر واقعیت است/ استقبال اوج از طرح فیلم

«مهرداد خوشبخت» کارگردان فیلم آبادان یازده ۶۰ در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط اکران فیلم اظهار داشت: موفقیت در اکران به نظر می‌رسد خیلی به کیفیت فیلم‌ها مربوط نیست، بلکه به پخش‌کننده و سینمادارها مربوط است. ممکن است فیلمی که هیچ ارزش هنری و بصری نداشته باشد، فروش کند و شما فیلم را می‌بینید و با خود می‌گویید چطور ممکن است تماشاگر این فیلم را ببیند.

این کارگردان تصریح کرد: مثلاً فیلم بیست و سه نفر فیلم فوق‌العاده‌ای بود و از جنس همین فیلم آبادان یازده 60 بود، ولی در اکران فیلم را زمین زدند. 

وی همچنین درباره همکاری با مؤسسه اوج گفت: من بدون گارد جلو رفتم و تنها به این فکر کردم به مسؤولان اوج بگویم من چنین موضوعی را در نظر دارم. خوشبختانه آنها هم استقبال کردند؛ گاهی ما خودمان خودسانسوری داریم، از همان ابتدا می‌گوییم اوج از این فیلم‌ها نمی‌سازد. 

خوشبخت ادامه داد: اما خوشبختانه هیچ مقاومتی نسبت به این طرح وجود نداشت و وقتی طرح فیلم را شنیدند، حتی یکبار نگفتند چرا رادیو نفت ملی در فیلم مطرح می‌شود؟ و یا اینکه بگویند بروید از وزارت نفت پول بگیرید؟ هیچ‌کدام از این حرف‌ها را نزدند.

کارگردان فیلم آبادان یازده 60 گفت: در اوج به این تصمیم رسیدند که از این کارها حمایت کنند و معتقدند آدم‌های دیگری هم در جنگ حضور داشتند و فقط نیروهای نظامی رزمنده نبودند و این راه با فیلم 23 نفر شروع شد و فیلم آبادان یازده 60 نیز دومین فیلم با این مضمون بوده که سازمان اوج از آن حمایت کرد.

وی در خصوص میزان تطابق فیلم با واقعیت اظهار داشت: همه موارد مطرح شده در فیلم از واقعیت گرفته شده‌اند، اما ممکن است چند اتفاق برای پنج نفر افتاده باشد، اما ما همان اتفاقات واقعی را در فیلم برای یک نفر نشان می‌دهیم. تحقیقات این فیلم دو سال طول کشید و ما می‌خواستیم فیلم عین زندگی در دل جنگ باشد. 

خوشبخت تأکید کرد: مسؤولان و صاحبان سرمایه آنقدر گرفتارند که نمی‌شود انتظار داشت آنها به ما پیشنهاد فیلمسازی بدهند و ما باید برویم و با آنها این سوژه‌ها را پیشنهاد دهیم و ما این کار را کردیم و به نتیجه رسیدیم. 

وی در خصوص علت انتخاب این سوژه گفت: من بچه آبادان هستم و این شهر را دوست دارم و رادیو هم دوست دارم و به نظرم آمد می‌شود یک فیلم خوب و باحال برای رزمندگان پشت جبهه بسازیم و مقاومت آنها را نشان بدهیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مخاطب با فیلم ارتباط برقرار خواهد کرد، گفت: اگر شما با فیلم ارتباط برقرار کردید، مخاطب هم ارتباط برقرار می‌کند.

کارگردان فیلم آبادان یازده 60 با اشاره به اهمیت رادیونفت آبادان برای مردم این شهر افزود: این رادیو با زندگی روزمره مردم آبادان آمخیته شده بودو مردم چشم و گوش‌شان به رادیو بود؛ مثلاً از رادیو نفت آبادان اعلام می‌شد شرکت نفت بن خرید کالا به کارگران می‌دهد و افراد به بخش مربوطه مراجعه کنند. قطع نشدن رادیو نفت آبادان برای مردم شهر بسیار مهم بود و اخباری که از رادیو پخش می‌شد، بازخورد مردمی داشت.

به گزارش فارس، فیلم آبادان یازده 60 تصویرگر جمعی از کارمندان رادیوی ملی نفت آبادان در مهرماه سال 59 را به تصویر می‌کشد که در دل جنگ و موشکباران دشمن، این گروه توانستند رادیوی ملی نفت آبادان را حفظ کرده و اخبار و تحولات جنگ و کشور را به اطلاع مردم برسانند. رادیو نفت آبادان و این جمع چند نفره نقش مهمی در جلوگیری از سقوط شهر آبادان ایفا کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول